حالت تاریک
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

ایجاد 5 هزار شغل نتیجه طرح‌های توسعه مس‌شهربابک

ایجاد 5 هزار شغل نتیجه طرح‌های توسعه مس‌شهربابک

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: طرح‌های توسعه مجتمع مس شهربابک که در دست احداث هستند در آینده‌ای نزدیک حدود پنج هزار شغل در شهرستان ایجاد خواهند کرد.

 به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان و به نقل از مس پرس؛ امیر خرمی‌شاد با توجه به دغدغه‌های فرهنگی امام جمعه شهربابک و اشراف کامل وی بر چالش‌های موجود شهرستان، پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از امام جمعه، فرماندار، نماینده و دادستان برای اولویت‌بندی ارائه مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع مس را ارائه کرد. 

امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که حفاری های صورت گرفته نشان می‌دهد که در عمق ۲ کیلومتری زمین باز هم ماده معدنی با عیار مناسب وجود دارد، گفت: معدن مس میدوک ان شاءالله پتانسیل تبدیل شدن به بزرگ ترین معدن زیرزمینی مس پروفیری درغرب آسیا را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: در حال حاضر تنها یک گمانه زده شده و نیاز است تا در آینده گمانه‌های بیشتری زده شود و سپس میزان ذخایر معدنی و افزایش آن را به طور دقیق بیان کرد.

خرمی شاد با اشاره به این که میزان حفاری شرکت ملی مس نسبت به کل سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است یادآور شد: سال گذشته نیز میزان حفاری شرکت مس تا پایان سال ۲۰۰ هزار متر بوده که امسال تاکنون به بیش از ۲۴۰ هزار متر رسیده است.

در این نشست‌ها نحوه حل مشکل تملک روستاهای هم‌جوار معدن، مشکل دامداران مجاور مناطق صنعتی، چالش آب شرب شهرستان، اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌ها، دغدغه‌های محیط زیستی و فرهنگی شهربابک توسط امام جمعه و فرماندار، مطرح شد و مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.  

حجت الاسلام علی اصغر انصاری امام جمعه شهربابک نیز در این دیدار به با اشاره به برخی مطالبات از شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه‌های آب، محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی و اشتغال جوانان، از همت مجتمع مس شهربابک در انجام مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه، حمایت از حوزه بهداشت و درمان، ساخت ورزشگاه ده هزار نفری، برگزاری رویدادهای جهادی -پزشکی در مناطق محروم و برپایی موکب مرزی ریمدان بلوچستان در ایام اربعین تشکر کرد. 

جلالی فرماندار شهربابک هم ضمن قدردانی از خرمی شاد، بر اعلام آمادگی جهت حل و فصل مسائل و موانع موجود در مسیر تولید تاکید و مجموع اقدامات انجام‌شده برای پیشرفت شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای خبر/ طهماسبی
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از