حالت تاریک
یادداشت؛

فرشتگانِ سفیدپوش

فرشتگانِ سفیدپوش

روز پرستار فرصتی است تا از عشق و نوع‌دوستی، ایثار و فداکاری و صبر و مهربانی فرشتگان سفیدپوش سخن به میان آوریم.

به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان و به نقل از کرمان۱۴۰۰؛ امروز ولادت با سعادت اسوه صبر و مقاومت، حضرت زینب(س) بود، روزی که به نام پرستار نامیده شده است و همین مناسبت بهانه‌ای شد تا از عشق و نوع‌دوستی، ایثار و فداکاری و صبر و مهربانی این فرشتگان سفیدپوش سخن به میان آوریم.

پرستاران هم‌چون فرشتگانی هستند که با صبوری و مهربانی در هر لحظه از شبانه‌روز آماده حضور در کنار بیماران هستند و با عشق در جهت کاهش درد و رنج بیماران می‌کوشند.

انسان‌هایی هستند که در صبر، ایثار و فداکاری حضرت زینب(س) را سرلوحه خود قرار داده‌اند؛ فرشته‌های نجاتی که ویروس کشنده کرونا هم نتوانست جلوی عشق ورزیدن آن‌ها را بگیرد و در روزهایی که بسیاری از ما از ترس این ویروس از خانه‌هایمان بیرون نمی‌آمدیم آن‌ها در مراکز درمانی هر لحظه برای نجات جان بیماران می‌کوشیدند و با جان خود بازی می‌کردند و چه بسا پرستارانی که جانشان را در این راه از دست دادند؛ دورانی که هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد؛ آری فراموش نخواهیم کرد روزهایی را که آن‌ها سلامتی خود را فدای سلامتی دیگران می‌کردند.

پرستار کسی است که حتی اگر خودش هم بیمار باشد یا حتی اگر غمی به سنگینی کوه در دلش سنگینی کند باز هم بر بالین بیماران حاضر می‌شود تا با پرستاری از آن‌ها تا زمان بهبودی، نظاره‌گر لبخندشان باشد؛ لبخندی که به یک‌باره تمام خستگی پرستار را می‌شورد و می‌برد.

پای درد و دل هر پرستاری که بنشینیم بی‌شک اشاره‌ای به اضافه‌کاری‌های اجباری به دلیل کمبود نیرو می‌کند؛ شاید گاهی ساعات کاری زیاد و شیفت‌های پشت سر هم او را خسته کند اما بی‌شک باز هم صبر پیشه کرده و فداکارانه خدمت می‌کند.

روزها و مناسبت‌هایی هم هست که همه ما هرکاری که داریم کنار می‌گذاریم تا در کنار خانواده لحظات خوشی را سپری کنیم؛ روز‌هایی هم‌چون عید نوروز، سیزده‌ به در، شب یلدا و…، اما پرستار ناگزیر از کنار بیمار بودن است.

همه ما بی‌شک برای یک‌بار هم که شده گذرمان به بیمارستان افتاده و از نزدیک دیده‌ایم که چگونه با دستان پرمهرشان برای تسکین دردمان از جان مایه می‌گذارند؛ گاهی خانواده بیماران که غمی در سینه دارند بدون اینکه حق با آن‌ها باشد رفتار نامناسب و طلبکارانه‌ای با پرستاران دارند اما پرستار بازهم با خونسردی و مهربانی برخورد می‌کند.

آن‌ها در کنار تجربه لحظات شیرین بهبودی بیماران، لحظات تلخی را چون جان دادن یک بیمار، علی‌رغم تلاش بسیارشان را هم تجربه می‌کنند، لحظاتی که قلبشان را فشرده می‌کند.

پرستارانی نیز هستند که در بیمارستان‌های اعصاب و روان گاهی از بیماران کتک هم خورده‌اند اما باز هم صبور و مهربان هستند.

از سختی کارشان هرچه بگویم کم است فقط این روز را بهانه‌ای کردم تا بگویم ما قدردان زحمات شما هستیم؛ فرشتگان سفیدپوش روزتان مبارک باشد.

انتهای خبر/کارگرزاده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از