حالت تاریک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

مشکل کمبود پرستار با جذب دانشجویان برطرف می‌شود

مشکل کمبود پرستار با جذب دانشجویان برطرف می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سال آینده با جذب تعدادی از دانشجویان پرستاری که به‌زودی فارغ‌التحصیل می‌شوند، مشکل کمبود پرستار برطرف می‌شود.

مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ارتباط با فررسیدن روز پرستار به خبرنگار راه آرمان گفت: پرستاران جامعه زحمتکشی هستند که سالهاست جزء ارکان پزشکی محسوب می‌شوند و خدمات شایانی را به مردم ارائه می‌کنند که در دوران کرونا به وضوح مشاهده شد.

 

وی افزود: پرستاران همیشه در بطن کار هستند و برای انجام دستورات پزشکی با پزشکان در ارتباط هستند، همواره در کنار بیماران بوده و اقدامات درمانی را برای آنها انجام می‌دهند.

 

احمدی‌نژاد تاکید کرد: پرستاران خدمات شایانی را با وجود همه مشکلاتی که دارند، ارائه می‌دهند، کمبود نیروی پرستاری در کل کشور وجود دارد و این کمبود در استان کرمان شدیدتر از سایر استان‌ها احساس می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: در سال‌جاری تلاش کردیم با جذب افراد این کمبود پرستار را جبران کنیم اما جبران کامل این کمبود زمان‌بر است، امید داریم که بتوانیم با جذب مجدد تعدادی پرستار این کمبود را جبران کنیم.

 

وی ادامه داد: اجرای طرح تعرفه پرستاری با وجود نواقص زیادی انجام شد، و با گذشت زمان این نواقص برطرف شده و تعرفه پرستاری به شکل حقیقی‌تری به پرستاران پرداخت می‌شود.

 

احمدی‌نژاد بیان کرد: لازم به‌ذکر است که در سال‌های اخیر اقدامات پرستاری در دوره کارشناسی ارشد تخصصی‌تر شده، به‌گونه‌ای که ارشد مراقبت‌های ویژه، نوزادان، داخلی، جراحی و... به این مجموعه افزوده شده و باعث شده تا پرستاران ما بتوانند با توجه به تخصص خود در بخش‌های خاص کار کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز کرد: برای جبران کمبود پرستار از افرادی که در رشته‌های خاص، در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کردند، استفاده کرده و به‌کارگیری آنها در بخش‌های خاص سبب رضایت‌مندی مردم شدیم.

 

وی افزود: متاسفانه شرایطی که بر جامعه پزشکی حاکم است، پایین بودن تعرفه کل جامعه سبب افزایش نارضایتی و به‌دنبال آن افزایش مهاجرت به خارج از کشور شده است‌، از‌این‌رو باید تعرفه‌ها به سمت واقعی شدن حرکت کنند.

 

احمدی‌نژاد مطرح کرد: برای جبران کمبود پرستار افرادی به صورت شرکتی و استخدامی جذب شدند که ماحصل حضور چندین مرتبه‌ای در تهران است، به همراه پروین منگلیان مدیرگروه دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان توانستیم مجوز جذب را دریافت کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: البته در ادامه تلاش‌ها، قول‌هایی برای جذب تعدادی از پرستاران که به‌زودی فارغ‌التحصیل شدند، گرفته شده و به‌زودی این اقدام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به‌دلیل آنکه کمبود نیروی پرستاری داریم‌‌، متقاضیان در صورت مراجعه به شکل شرکتی جذب می‌شوند، البته افرادی که در زمان کرونا حضور داشتند از امتیاز ویژه‌ای برخوردار هستند.

 

احمدی‌نژاد در پایان ضمن تبریک روز پرستار به این قشر زحمتکش خاطرنشان کردند: خداوند متعال نعمت بزرگ خدمت را در اختیار پرستاران قرار داده که در دنیا و آخرت اجر این کار برایشان می‌ماند، امیدواریم در طرح جامعی که در نظر گرفته شده، بتوانیم کمبود پرستار در سال بعد را جبران کنیم.

 

انتهای خبر/س

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از