حالت تاریک
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:

آغاز دوره‌های آموزش مهارت‌های مورد نیاز صنایع معدنی

آغاز دوره‌های آموزش مهارت‌های مورد نیاز صنایع معدنی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: دوره‌های آموزش فنی و تخصصی مهارت‌های مورد نیاز صنایع معدنی در جنوب کرمان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان؛ مسلم مروجی‌فرد گفت: دوره‌های آموزشی نیروهای مورد نیاز صنایع معدنی در جنوب استان کرمان آغاز شد.

 

مروجی‌فرد افزود: افزایش تعداد معادن فعال و همچنین افزایش صنایع معدنی در جنوب کرمان، صنایع معدنی و معادن را با چالش نبود نیروی فنی و متخصص مواجه کرده است که با نیازسنجی از معادن و صنایع معدنی مشاغل و مهارت‌های مورد نیاز این صنایع شناسایی و پس از اعلام فراخوان، ثبت نام از علاقمندان متقاضیان جهت برگزاری دوره آغاز شد.

 

وی بیان کرد: در مرحله بعد با حمایت‌ها و پیگیری از طریق استانداری کرمان، آموزش این مهارت‌ها در جنوب استان در دستور کار اداره کل صمت جنوب کرمان قرار گرفت و مقرر شد این دوره ها در مراکز فنی و‌حرفه‌ای شهرستان‌های جیرفت و کهنوج انجام شود.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان استقبال از این دوره‌های آموزشی را بی‌نظیر خواند و گفت: فعال شدن معادن و افزایش صنایع معدنی باعث ایجاد زمینه اشتغال جوانان جنوب کرمان را فراهم آورده است که این امر، علاوه بر رشد اقتصاد خانواده‌ها و شهرهای جنوبی؛ باعث کاهش جرم و بزهکاری در منطقه نیز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه جنوب کرمان در ابتدای راه اکتشاف قرار دارد تاکید کرد: مطمئنا با حمایت‌های انجام شده توسط دولت مردمی آیت الله رئیسی و وزارت صمت، معادن و صنایع معدنی در جنوب استان، بیکاری را در این منطقه ریشه کن خواهند کرد.

 

مروجی‌فرد عنوان کرد: با بیان اینکه اشتغالزایی از برنامه‌های مهم اداره کل صنعت معدن و تجارب جنوب کرمان است، گفت: برای تحقق این مهم، اداره کل صمت جنوب کرمان، برگزاری دوره‌های آموزشی نیروهای فنی مورد نیاز صنایع معدنی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مطرح کرد: استان کرمان، استانی معدنی است و اکتشاف، احداث صنایع پائین دستی و مهارت کارکنان معادن و صنایع معدنی از راهبردهای مهم در این حوزه در استان کرمان هستند که در دولت سیزدهم پیگیری خواهند شد.

 

انتهای خبر/ امیری

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از