حالت تاریک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اغلب مراجعه‌کنندگان مراکز بهداشتی کرمان اتباع هستند

اغلب مراجعه‌کنندگان مراکز بهداشتی کرمان اتباع هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان مراکز بهداشتی کرمان اتباع هستند که این امر موجب نارضایتی‌هایی شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان: ظهر امروز مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: با‌وجود آنکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تیپ یک است، اما متاسفانه ۴۳ درصد خوابگاه‌های این دانشگاه استیجاری بوده که در ابتدای ورود بنده این خلاء حس می‌شد.

وی افزود: سال گذشته خوابگاه ۶۰۰ نفره با ۳۵ درصد پیشرفت را تحویل گرفتیم و اکنون ۹۰ درصد پیشرفت کرده و تا ترم آینده خوابگاه مختص بانوان به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی به اجبار دانشجو داده می‌شود، دانشگاه کرمان ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد، در‌حالیکه به ما ۳۰۰ دانشجو داده شده است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: از‌این‌رو برای ورود این افراد به حیطه بالینی مشکل ایجاد می‌شود چرا‌که بیمارستان‌های ما اصلاً ظرفیت پذیرش این تعداد دانشجو را ندارند.

وی ادامه داد: روند افزایش پذیرش دانشجویان علوم پزشکی منطقی نیست چرا‌که با جان مردم سر و کار داریم و شوخی بردار نیست، یک تشخیص اشتباه سبب ایجاد خسارات جبران ناپذیر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد باید صلاحیت علمی و اخلاقی لازم را داشته و در عین‌حال برای جان، مال و ناموس مردم ارزش قائل باشند، امیدواریم این روند بازبینی و اصلاح شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به حضور اتباع خارجی در استان کرمان تاکید کرد: خدمات بهداشتی به صورت رایگان و بسیار گسترده در اختیار اتباع قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مراکز مختلف، واکسیناسیون و مراقبت‌های کودک، مادر باردار، تغذیه و ... انجام می‌شود، بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان مراکز بهداشتی کرمان اتباع هستند که این امر موجب نارضایتی‌هایی شده و امیدواریم این موضوع حل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: قرار است نهادهای بین‌المللی هزینه بستری اتباع را بپردازند و امیدواریم این امر محقق شود.

احمدی‌نژاد یادآور شد: هیچ تفاوتی میان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سایر سازمان‌ها نیست، از نهادهای نظارتی درخواست کردیم هر زمان لازم بود، ورود کنند و به اصلاح وضعیت کمک کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم، ادامه داد: اینکه می‌گویند همه پزشکان در‌حال رفتن هستند، درست نیست، بهترین‌های ما نرفتند و در‌حال کاراند و باید قدر آنها را بدانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی به‌نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جایگزین بیمارستان شفا در کرمان می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: این بیمارستان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های جنوب‌شرق کشور خواهد بود که در ۱۲ طبقه و در دو بلوک مجاور هم احداث می‌شود، امیدواریم تا پایان سال جاری کار ساخت آن آغاز شود.

وی افزود: بیمارستان افضلی پور بیش از ۲۵ سال سن دارد، بسیاری از تأسیسات آن فرسوده شده، تیم کارشناسی از وزارتخانه برای بازدید آمدند و هزینه بازسازی آن را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اذعان کرد: همه بخش‌های این بیمارستان را یکی پس از دیگری بازسازی می‌کنیم تا به مدار بر‌گردد و تعداد تخت‌های این بیمارستان افزایش یابد.

احمدی‌نژاد در خصوص اخراج تعدادی از دانشجویان خارجی این دانشگاه توضیح داد: چهار دانشجوی پاکستانی از دانشگاه اخراج شدند که این مسئله به دلیل سوءاستفاده دانشجویان سال بالایی از سال پایینی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موارد شامل توهین، گرفتن پول، برخورد بد و ... بود، به دلیل اینکه خارجی بودند به وزارتخانه اعلام کردیم و وزارتخانه قاطع حکم اخراج را تایید کرد.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از