حالت تاریک
رئیس قوه قضائیه در کرمان:

اقتصادوامنیت دو مولفه اصلی برای رشد تولید هستند

اقتصادوامنیت دو مولفه اصلی برای رشد تولید هستند

رئیس قوه قضائیه در کرمان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و امنیتی مرتبط با یکدیگر هستند، اگر امنیت نباشد، اقتصاد مشکل دارد و از طرف دیگر، اگر اقتصاد و معیشت و تولید نباشد در مسائل امنیتی اثرگذرا است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای پیش از ظهر امروز در دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان با طرح این سوال که آیا نقش تولیدکنندگان برای کشور و مسئولان شناخته شده است یا خیر؟ گفت: اگر این نقش را ندانیم، نمی‌توانیم به اندازه‌ای که باید از آن حمایت کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: برداشت بنده این است که این نقش مجهول است و آن را نمی‌دانیم و به ویژه در این شرایط نقش تولید، اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی برای مقابله با جنگ ترکیبی و برای رفع این تحریم‌های ظالم چقدر تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: اگر نقش تولید را می‌دانستیم، در وضع قوانین، مقررات و روش‌ها، برخوردها و کارهای حقوقی و غیرحقوقی متفاوت بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با طرح این سوال که چه کسی باید این نقش را بیان کند و بگوید که جایگاه آن کجاست، اظهار کرد: مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و امنیتی مرتبط با یکدیگر هستند، همان‌طور که اگر امنیت نباشد، اقتصاد مشکل دارد و از طرف دیگر هم اگر اقتصاد و معیشت و تولید نباشد در مسایل امنیت، فرهنگ و اجتماعی اثرگذرا است.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: اگر بنده تجربه‌ای داشته‌ام در حوزه حقوقی بوده است و در مسائل اقتصادی به طور ویژه تجربه‌ای ندارم و برخی از مسئولان دیگر نیز همین‌طور هستند؛ پس چگونه باید از متخصان هر امر در آن زمینه کمک گرفت، در این شرایط اتاق بازرگانی، اتحادیه‌ها و متولیان صنوف چه نقشی در تبیین مسائل، کار کارشناسی، پشتیبانی، بیان و رفع موانع دارند؟

وی مطرح کرد: چرا استان کرمان با ظرفیت‌های مختلف، تنوع اقلیم، وسعت زمینی و فعالیت مسئولان عالی و رده بالای کرمانی در کشور طی دوره‌های مختلف، نتوانسته‌اند بعضی از مشکلات را برطرف کنند، چرا این ارتباط بین فردی که در میدان است و با فردی که پشت کرسی‌های مسئولیت می‌نشیند، نتوانسته برقرار شود؟

محسنی اژه‌ای ابراز کرد: مسئله‌ای که از سوی صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان مطرح می‌شود، این است که می‌گویند اصلا نمی‌توانیم برنامه‌ریزی اقتصادی داشته باشیم؛ چرا که نمی‌دانیم فردا صبح چه مقرر جدیدی می‌آید و یا اگر این دولت و استاندار و وزیر تغییر کرد، آیا می‌توان باز هم همان برنامه‌ریزی را کرد یا خیر؟

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی از مشکلات قابل پیش‌بینی است و ریسک آن را می‌پذیریم، اما بعضی مسائل قابل پیش‌بینی نیست و امروز بر فعالین اقتصادی ما تحمیل می‌شود، اظهار کرد: چنانچه هر واحدی، واحدهای حقوقی فعال، باوجدان و آشنا به کار داشته باشند و دفاع درستی از آنها انجام شود، کارها به‌ نحو بهتری پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه هر اختیاری که من دارم، که در استان کرمان می‌تواند حل مشکل کند را به حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان تفویض می‌کنم، خاطرنشان کرد: هر مقدار که بتوانید مسائل را به صورت صلح و سازش و ریش‌سفیدی حل کنید از آن حمایت می‌کنیم.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از