حالت تاریک
مدیرکل سازمان صمت استان کرمان عنوان کرد:

بررسی ۵۸ پرونده در کارگروه رفع موانع تولید

بررسی ۵۸ پرونده در کارگروه رفع موانع تولید

مدیرکل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان گفت: در پانزدهمین کارگروه رفع موانع تولید ۲۹ پرونده متعلق به صنعت و ۲۹ پرونده متعلق به جهاد کشاورزی مصوبه گرفت.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در حاشیه پانزدهمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان در جمع خبرنگاران، عنوان کرد:  صبح امروز پانزدهمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استانی و یازدهمین جلسه کارگروه مختص شمال استان کرمان برگزار شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: امروز در کارگروه رفع موانع  مشکلات ۲۹ واحد صنعتی و معدنی استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت و برای برخی از آن‌ها موافقت و برخی دیگر مصوبه اقدام صادر شد، و  دو واحد صنعتی که در جنوب استان نیز دچار مشکل بودند هم مورد بررسی قرار گرفت.

وی به بررسی مشکلات ۲۹ واحد  متعلق به جهاد کشاورزی استان کرمان  نیز اشاره کرد و گفت: عمده مشکلاتی که در حوزه جهاد کشاورزی استان کرمان مطرح شده بود، در زمینه تسهیلات و امهال وام‌های کشاورزی است و در حوزه صنعت و معدن نیز بیشترین موارد متعلق به مباحث سرمایه‌گذاری بود. 

حسینی‌نژاد ادامه داد:  بیشتر مشکلات مطرح شده واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان در بحث سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی استان بود تا برای حضور سرمایه‌گذاران زمینه مهیا و آماده باشد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مطرح شده در ارتباط با تامین زیرساخت‌ها برای ایجاد نیروگاه انرژی پاک در استان بود‌، افزود: در این جلسه مقرر شد مشکلات زمین برای سرمایه‌گذاری جهت تولید ‌انرژی پاک به سرعت حل شود.

وی در خصوص  تخصیص زمین به شرکت شهرک‌های استان کرمان اشاره و عنوان کرد:  برنامه‌ریزی شده است که تقریبا برای هزار و ۱۰۰ مگاوات برای تولید ‌انرژی برق پاک سرمایه‌گذاری شود، بنابراین باید زمین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

حسینی‌نژاد افزود: کارخانه فرآوری کنسانتره در جنوب استان نیز درحال افتتاح است که برای بهره‌برداری و تست فرآوری آزمایشی منتظر تعیین زمان از سوی استانداری کرمان است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: آخرین پرونده‌ای که مورد بررسی قرار گرفت، طرح «تولید ذغال صنعتی» بود که به علت استیجاری بودن محل تولید باید نقل و انتقال انجام دهد، بنابراین شرکت گاز متعهد شد در بازه زمانی ۶ماهه سوخت این واحد را تأمین کند تا محل پروژه، استقرار یابد و کار نقل و انتقال به اتمام برسد.

انتهای پیام/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از