حالت تاریک
در اولین روز از ششمین جشنواره پروژه‌های شهری؛

تأمین برق پروژه صاروج پارس کلید خورد

تأمین برق پروژه صاروج پارس کلید خورد

صبح امروز پروژه تأمین برق صاروج پارس کرمان با اعتبار 60 میلیاردتومانی شهرداری کرمان آغاز شد.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان؛ صبح امروز اولین طرح از ششمین جشنواره پروژه‌های شهری به رونمایی از پروژه تأمین برق صاروج پارس اختصاص یافت.

مجتمع صاروج پارس در بافت تاریخی کرمان و در مجاورت بازار بزرگ قرار دارد، این مجموعه با مشارکت شرکت صاروج پارس و سرمایه‌گذارعمانی در محل گودال‌خشت‌ما‌ل‌های استان کرمان درحال ساخت است.

این مجموعه چندمنظوره در حال احداث شامل کاربری‌های تجاری، اداری، هایپرمارک، هتل، سالن ورزشی و تفریحی که شامل بزرگترین شهربازی سرپوشیده می‌شود، است.

گرچه این پروژه از سال ۸۶ اولین تفاهم خود را امضاء کرده بود و در سال ۸۸ تفاهم اجرایی را با شرکت پارس ساروج منعقد کرد و عملا در سال ۹۲ کلنگ زنی شد اما تا کانون معطل انواع بروکراسی‌های اداری بوده است و گرچه عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ شروع شده است اما هنوز بعد از گذشت ۱۴ سال اندر خم یک کوچه قرار دارد .

تعیین تکلیف گودال خشت‌ما‌ل‌ها که محل معتادین و متجاهران بود و گندآب‌های واقع در سطح آن موجب انتقال انواع بیماری‌ها بود، مورد مطالبه مردم کرمان قرار گرفت و بالأخره سایت موسوم به گودال خشت مال‌ها در طراحی پروژه صاروج قرار گرفت، گرچه موقعیت این منطقه با توجه به اینکه در جوار بافت تاریخی و بازار کرمان است و مورد توجه قرار دارد، اما هنوز به کاربری واقعی نرسیده است تا موج گردشگری را هم با خود همراه کند.

 

گرچه این مجموعه از لحاظ ارتفاعی و چه ازلحاظ فرمی هماهنگ با معماری بومی مجموعه طراحی شده است اما عملکرد مجتمع صاروج پارس ایجاب می‌کند که معماری مدرن و امروزی در طرح حاکم باشد، توجه به این دو دیدگاه طراحی و ترکیب آنها، ویژگی‌های خاصی را در طراحی مجتمع صاروج پارس کرمان پدید آورده است که از جذابیت‌های آن محسوب می‌شود.

پروژه صاروج پارس در فاز اول و بخش یک خود نیازمند تأمین برق پنج مگاواتی بود که از تعهدات شهرداری کرمان محسوب‌ می‌شد که بالاخره امروز خطوط تأمین آن رسمی افتتاح شد و طبق بررسی میدانی خبرنگاران در جوار سعید شعر باف تبریزی شهردار کرمان بودند، مشخص شد که پیمانکار معطل آئین کلنگ‌زنی نمانده و ۶ روز قبل اولین خط که «پروژه سعدی یک» است را آغاز کرده بودند.

 طبق گفته کارفرمای خطوط انتقال برق این پروژه در چند خطر اجرایی می‌شود و درحال هماهنگی خاموشی‌ها و نصب پست‌های توزیع در مسیر هستند که بعد از اجرای کامل برای این دو موضع معطلی نداشته باشند.

مجتمع صاروج پارس که در فاز اول خود تا کنون نزدیک به ۱۸ هزار متر مربع اسکلت فلزی را ساخته است و پارکینگ آن در اختیار عموم قرار گرفته است و در حال حاضر با یک مگاوات برق کارگاهی به ساخت و ساز خود ادامه می‌دهد منتظر است تا بعد از چهار ماه انتقال برق به صورت کامل به اتمام برسد و پنج مگاوات برق به این مجموعه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان شهرداری کرمان وارد شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از