حالت تاریک
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان:

ترویج اخلاق نبوی، تبلیغ اسلام ناب محمدی است

ترویج اخلاق نبوی، تبلیغ اسلام ناب محمدی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: ترویج اخلاق حسنه نبوی می‌تواند جامعه‌ای مهدوی و آرمانی بسازد که در آن به هیچ شخصی ظلم نمی‌شود.

احمد‌علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی راه آرمان در رابطه با گرامیداشت روز اخلاق و مهرورزی، گفت: هفدهم ربیع‌الاول مصادف با ولادت پیامبر اکرم(ص) و فرزند گرامیشان، حضرت امام جعفر صادق(ع) به روز اخلاق و مهر ورزی نام گرفته است چراکه نبی مکرم اسلام(ص) نمونه بارز اخلاق‌مداری، مهربانی، بخشش و مدارا بودند.

 

وی افزود: پیامبرعظیم‌الشان اسلام(ص)، شخصی ساده زیست و از جنس مردم بودند به‌طوری که از سایر اصحاب و مردم عادی تشخیص داده نمی‌شدند، مسئولان، مدیران و رؤسا باید ایشان را الگوی زندگی و کار خود قرار دهند، سعه صدر خود را بالا ببرند و با مردم و زیر دستان با‌ نهایت احترام و لطافت برخورد کنند تا در تمام امور موفق باشند.

 

مقدم بیان کرد: ما مسلمان هستیم و ایشان پیامبر ما هستند، لازم است هر چه بیشتر همه مردم و خصوصا مسئولان، خودمان را شبیه ایشان کنیم چراکه مسلمانیت فقط به گفتن شهادتین نیست بلکه به عمل و بکار بستن الگوهای شخصیتی پیامبرمان در تمام جنبه های زندگی است.

 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تبیین و بزرگداشت برخی از ایام حیاتی و مهم برای زنده نگه داشتن اسلام ضرورت دارد، ابراز کرد: رفتار سراسر مهربانی و همراه با نرمی و لطافت حضرت محمد مصطفی‌(ص) سبب گرویدن بسیاری از کفار و مشرکان به دین مبین اسلام شد.

 

وجود مبارک پیامبر اسلام، نمونه والای جامعه آرمانی انسانی است 

 

وی ادامه داد: ایشان علاوه براینکه مهربان بودند، با کفار سرسخت و معاند، رفتار شدید و محکم داشتند بنابراین وجود مبارک ایشان نمونه والای جامعه آرمانی انسانی است که تمام حقوق بشر و عدالت به‌درستی در آن رعایت و اجرا می‌شد.

 

مقدم عنوان کرد: از‌این‌رو بشر باید با الگو گرفتن از سیره نبی مکرم اسلام(ص) حرکت کند تا به موفقیت و اقتدار برسد نه اینکه همانند ابرقدرت های جهان و سازمان های مدعی حقوق بشر فقط مظلوم کشی کنند و سرپوش بر جنایات مستکبران بگذارند.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: عامل اصلی موفقیت پیامبرعظیم‌الشان اسلام(ص) در امر خداپرستی مردم و رشد اسلام علاوه بر همه جنبه‌های شخصیتی ایشان، خلق عظیم و مدارا با مردم بود که همین امر سبب شد تا کفار یا مشرکانی که دشمن سرسخت ایشان بودند، دائما به ایشان ناسزا می‌گفتند و مردم را علیه ایشان دعوت می‌کردند، ایمان بیاورند و از یاران و مریدان خاص ایشان شوند.

 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ترویج اخلاق نبوی در حقیقت تبلیغ اسلام ناب محمدی است، مطرح کرد: اخلاق مداری و سعه صدر با مردم، رمز موفقیت مسئولان در کارهاست چراکه رشد اخلاقی یک جامعه سبب حل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی آن می‌شود.

 

وی افزود: هر ناهنجاری اجتماعی ریشه در اخلاقی ناپسند دارد که باید اصلاح شود، همچنین روحانیون که درس دین می‌خوانند و هم‌لباس پیامبر اسلام(ص) هستند باید خیلی بیشتر از مردم عادی خود را متخلق به اخلاق نبوی کنند تا مردم برداشت خوب و صحیحی از اسلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام داشته باشند.

 

ترویج اخلاق نبوی، تبلیغ اسلام ناب محمدی است

 

مقدم گفت: روز اخلاق و مهر ورزی، زمانی مناسب برای ارائه و تبیین سیره اهل‌بیت خصوصا حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) است تا مسلمانان از مجاهدت های بسیار زیاد ائمه معصومین علیهم‌السلام برای پیروزی اسلام باخبر شوند و هم اینکه دین مقدس اسلام بیشتر از پیش به جهانیان معرفی شود.

 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان تاکید کرد: چرا‌که مردم جهان از کفر، بی دینی، ظلم، فساد و چپاولگری مستعمران و مستکبران عالم خسته شده‌اند و بسیار متمایل به اسلام و مسلمانیت هستند که لازم است سازمانهای جهانی مسئول روشنگری بیشتری در این زمینه انجام دهند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تبیین صحیح، جوان پسند و اجرای برنامه‌های مناسب این روز که متناسب با روحیه کودکان و جوانان باشد، می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب حداکثری فرزندانمان به دین‌مداری در زندگی داشته باشد و ترویج اخلاق حسنه نبوی می‌تواند جامعه‌ای مهدوی و آرمانی بسازد که در آن به هیچ شخصی ظلم نمی‌شود و همه به حقوق حقه خود می‌رسند.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از