حالت تاریک
رئیس کل دادگستری رفسنجان تأکید کرد:

تشدید نظارت دستگاه قضایی بر موقوفات مهم

تشدید نظارت دستگاه قضایی بر موقوفات مهم

رئیس کل دادگستری رفسنجان از روند فرآوری، ضبط، انبار و توزین محصول پسته چندین موقوفه بزرگ در این شهرستان به صورت سرزده بازدید کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ علیرضا محمدی گفت: دستگاه قضایی از باب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به موضوع موقوفات بزرگ در سطح شهرستان ورود کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان با بیان اینکه حفظ حقوق عامه از وظایف اصلی دستگاه قضایی است، گفت: در همین راستا نظارت جدی و مستمر از ناحیه دادستانی بر روند برداشت، جمع‌آوری، توزین و نهایتا فروش محصول پسته موقوفات مهم و موقوفات عام در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

محمدی اظهار کرد: در برخی از موقوفات که بر اثر اختلافات حقوقی برای آن‌ها در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده است به موجب تصمیم مرجع قضایی ناظر تعیین شده و تا زمان اتمام عملیات فروش محصول پسته نظارت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی بر حساسیت موضوع حقوق عامه تاکید و تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه فساد و تخلف در این حوزه حداکثر تلاش خود را به کار بسته‌ایم و در صورت کشف جرم یا تخلف با سرعت و قاطعیت با آن برخورد می‌کنیم.

وی در پایان خطاب به متولیان موقوفات تاکید کرد: بایستی دست اندرکاران موقوفات، ضمن توجه به نیت واقف در خصوص جلوگیری از حیف و میل موقوفه اهتمام ویژه داشته باشند.

گفتنی است خیرین و نیکوکاران رفسنجانی موقوفات زیادی را در حوزه زراعی و باغات کشاورزی پسته وقف کرده‌اند که به عنوان مثال در یک مورد بخشی از عایدی حاصل از یک موقوفه بنا به درخواست واقف باید در مراکز درمانی و بیمارستان‌های وقفی هلال احمر هزینه شود.

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از