حالت تاریک
مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان:

تهدید تنش آبی در مناطق عشایری

تهدید تنش آبی در مناطق عشایری

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان گفت: تنش آبی و خشکسالی آسیب جدی به محل تأمین آب شرب دام عشایر وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان» و به نقل از پایگاه خبری دقیانوس؛ ناصر احمدیوسفی مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان با حضور در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی از وضعیت عشایر جنوب استان کرمان گزارشی ارائه کرد.

 

ناصر احمدیوسفی مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان گفت: متأسفانه تنش آبی و خشکسالی سال زراعی گذشته و جاری آسیب جدی به مراتع و چشمه‌ها و محل تأمین آب شرب دام عشایر به ویژه در مناطق ییلاقی عشایری وارد شده است.

 

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۹ هزار نفر در هشت  شهرستان جنوبی استان کرمان به فعالیت‌های عشایری مشغول هستند که بیش از ۳۰ درصد گوشت قرمز استان کرمان را تامین می‌کنند.

 

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان بیان کرد: عشایر به‌عنوان یک تولیدکننده مهم در حوزه امنیت غذایی کشور محسوب می‌شوند که تاکنون نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کرده‌اند.

 

احمدیوسفی مطرح کرد: دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی به جنوب کرمان نگاه ویژه‌ای دارد و در حوزه کشاورزی نیز وزرات جهاد کشاورزی این منطقه را به عنوان یک قطب مهم کشاورزی می‌داند.

 

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌ها وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر ایران و دستور ویژه رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور در حوزه عشایری در سال جاری اتفاق خوبی در تخصیص اعتبارات رقم خواهد خورد.

 

انتهای خبر/ امیری

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از