حالت تاریک
شهردار کرمان عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری ۱۴۸۰ میلیارد تومانی در ششمین جشنواره شهری

سرمایه‌گذاری ۱۴۸۰ میلیارد تومانی در ششمین جشنواره شهری

شهردار کرمان از هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری مشارکتی 1480 میلیارد تومانی در ششمین جشنواره پروژه‌های شهری کرمان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف تبریزی از برگزاری ششمین جشنوارۀ پروژه‌های شهری، با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری مشارکتی ۱۴۸۰ میلیارد تومان خبر داد.

سعید شعرباف، با بیان اینکه ششمین جشنوارۀ پروژه‌های شهری، از در دهه آخر مهرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، به نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در فاز نخست نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر کرمان در سال گذشته، با رونمایی از ۱۹ دستگاه «اتوبوس» و ۵۰ دستگاه «ون»، ظرفیت جابه‌جایی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ۵۰ درصد افزایش یافت.

 

وی افزود: در فاز دوم نیز با خرید هفت دستگاه اتوبوس و بازسازی ۱۳ دستگاه اتوبوس، ۲۵ درصد به ظرفیت جابه‌جایی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شد و به ۷۵ درصد افزایش پیدا کرد.

 

شعرباف تبریزی بهبود فرایندها و الکترونیکی‌شدن ارایۀ خدمات به شهروندان را نیز یکی دیگر از موضوعات مورد توجه دانست و گفت: پلتفرم «کرمان من» و خدماتی که توسط این پلتفرم ارائه می‌شود، استقرار یافته که با بهره‌گیری شهروندان از این سیستم، علاوه بر کاهش ارباب‌رجوع در شهرداری‌های مناطق و سایر سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری، مردم به سهولت موارد مربوط به شهرداری را به‌صورت الکترونیکی پیگیری می‌کنند.

 

وی از راه‌اندازی ۱۲ سامانه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی پلتفرم یکپارچه شهری «کرمان من»، ارایه سرویس‌های شهری شامل ۴۰ خدمت یکپارچه‌سازی شده است.

 

شهردار کرمان افزود: سامانه مدیریت اسناد «کاج»، شامل بایگانی و مدیریت هوشمند، سامانه «کتابا»، شامل مدیریت منابع چاپی و دیجیتالی، سامانه مدیریت جامع مصوبات شورا، سامانه یکپارچه تاکسی‌رانی، شامل صدور، تمدید و ابطال مجوز انواع سرویس‌ها و صدور استعلام آگاهی و بهداشت اماکن، سامانه مدیریت مهمانسرا، سامانه مدیریت خودروهای استیجاری، سامانه مدیریت ناوگان، شامل سیستمی‌شدن فرایند مدیریت و نگهداری خودروهای سازمانی و ردیابی ناوگان نقلیه، سامانه ژئوپرتال، شامل ارایۀ خدمات سرویس‌های شهروندی، سامانه ممیزی، شامل سهولت و سرعت در برداشت اطلاعات توصیفی و داده‌های مکانی، سامانه جامع امور دعاوی حقوقی، شامل سیستمی‌شدن فرایندهای کاری مدیریت حقوقی و سامانه اطلاعاتی مدیران نیز راه اندازی شده است.

 

شعرباف اذعان کرد: در حوزۀ اصلاح فرایندها، ۴۱ فرایند در هشت حوزه اطلاعات مکانی، فضای سبز، خدمات پرسنلی، حمل‌و‌نقل و ترافیک، خدمات‌شهری، شهرسازی و املاک، خدمات الکترونیک، و مشارکت شهروندی اقدامات خوبی را رقم زده است.


وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی و معماری، ۳۰ فرم و تعهد، و در حوزۀ فنی و عمرانی مناطق پنج‌گانه، هفت فرم که از شهروندان اخذ می‌شود که اصلاح و بازنگری شده است و انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری شهردار کرمان، از انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری نیز خبر داد و با بیان اینکه امسال در بودجۀ شهرداری کرمان، برای ایجاد درآمدهای پایدار، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان جهت بودجۀ مشارکتی برنامه‌ریزی شده است.

 

شهردار کرمان افزود: در ششمین جشنوارۀ پروژه‌های شهری، قرارداد دو پروژه سرمایه‌گذاری شامل مجموعه تجاری و اداری انتهای خیابان امام‌جمعه، با سرمایه‌گذاری مشارکتی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی که ۳۳۰ میلیارد تومان سهم شهرداری و ۷۰۰ میلیارد تومان سهم سرمایه‌گذار است و همچنین اجرای پل‌های عابر پیاده در محدوده رینگ پیرامونی شهر با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان به‌صورت BOT منعقد خواهد شد.

 

شعرباف، با اشاره به فراگیری و تعمیم بهسازی معابر شهری شامل زیرسازی و آسفالت معابر، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری به تمام نقاط شهر گفت: علاوه بر روکش آسفالت کوچه‌ها و معابر شهر کرمان، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی معابر نیز سرعت گرفته است.

وی، از پیاده‌روسازی خیابان‌ها ازجمله مهدیه، کمیل، ابوذر، ادیب، هشت‌بهشت، ۲۲ بهمن، جهاد، هفت‌باغ وغیره خبر داد و گفت: درمجموع در سال‌جاری بیش از ۴۳ هزار متر جدول‌گذاری، ۴۴ هزار مترمربع پیاده‌روسازی و ۴۹۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع زیرسازی، با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف شهر اجرا شده و یا در حال اجراست.

 

وی از عقد قرارداد آسفالت معابر اصلی شهر با پیمانکار به متراژ ۱۲۷ هزار مترمربع، با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در شش‌ماهه ابتدای امسال نیز ۴۹۱ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان با اعتبار ۲۲۱ میلیارد تومان آسفالت شده است.


شهردار کرمان، به خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین شهری و عمرانی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر خرید ماشین‌آلات سنگین عمرانی شامل چهار کامیون، و خودروی خط‌کش معابر(هافمن)، برای تقویت گروه انضباط شهری نیز، تعداد ۲۰ خودروی «وانت کارا» و سه خودروی «وانت‌ نیسان» خریداری شده است.

 

وی به تشریح مجموعه کم‌بینایان و نابینایان «نگاه آفتاب مهر» پرداخت و افزود: این امر نوع دیگری از مشارکت شهروندان با شهرداری در قالب بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری است که با واگذاری بیش از ۳۰۰۰ مترمربع زمین و صدور پروانه ساختمانی به متراژ بیش از ۵۰۰۰ مترمربع، در ساخت این مجموعه خیریه مشارکت داشته‌ایم.


شعرباف تبریزی همچنین به تلاش همکارانش در آرامستان «بهشت کریمان» برای آماده‌سازی روشنایی، ساخت غسالخانه و سایر نیازهای آن اشاره کرد و گفت: آرامستان «باغ رضوان» واقع در جاده جوپاری نیز جهت خدمت‌دهی مناسب‌تر، بهسازی شده است.


وی، مجموعه اقامتی «کرامت» را هم یکی دیگر از پروژه‌های ششمین جشنواره نام برد و گفت: این مجموعه که با هزینه ۲ میلیارد تومان آماده‌سازی شده، برای اسکان زائران در چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


شهردار کرمان، به آغاز تعدادی دیگر از پروژه‌های عمرانی و شهری نیز اشاره کرد و گفت: حل مشکلات پروژه‌های سرمایه‌گذاریِ دوره‌های پیشین ازجمله پروژه «ساروج پارس»، از مواردی بود که به‌صورت جدی پیگیری شد و در ششمین جشنواره پروژه‌های شهری، تأمین برق این پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان ازسوی شهرداری، آغاز خواهد شد.


شعرباف، از آماده‌سازی محدوده گلزار شهدا برای برگزاری چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از جمله ساخت میدان مکتب‌المهدی(حوض ستاره)، اجرای طرح ترافیکی گلزار شهدا و ساخت هفت سرویس بهداشتی در مجموعۀ پردیسان قائم(عج) و اقدام برای راه‌اندازی سایت ساماندهی مشاغل مزاحم نیز خبر داد.

 

وی تأکید کرد: در ششمین جشنواره پروژه‌های شهری، بوستان بانوان واقع در بلوار «شهید مفتح» به متراژ ۲۰ هزار مترمربع با اعتبار ۵ میلیارد تومان، پارک حاشیه‌ای بلوار «شهید صدوقی»(جاده تهران) به متراژ ۸۰۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، پارک «نظام مهندسی» به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع با اعتبار ۵ میلیارد تومان، فاز دوم پارک انقلاب در محدودۀ «قلعه‌دختر» به متراژ ۷۴ هزار مترمربع و زورخانه پارک «انقلاب»، به متراژ ۴۰۰ مترمربع با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از