حالت تاریک
در ششمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان؛

ساخت فاز2 پارک قلعه دختر آغاز شد

ساخت فاز2  پارک قلعه دختر  آغاز شد

در ششمین جشنواره پروژه‌‎های شهری شهرداری کرمان، فرایند ساخت فاز دوم پارک «انقلاب»(قلعه دختر)» به‌متراژ 20 هزار مترمربع، در مجاور خیابان «شهدای پیرانشهر» آغاز شد.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان ؛ شهردار منطقه پنج کرمان(بافت تاریخی)، در مراسم آغاز به‌ ساخت این پروژه، که صبح امروز با حضور شهردار، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و دیگر مسئولان شهرداری برگزار شد، به وجود طرح مصوب گردشگری، اطراف «قلعه‌دختر» و «قلعه‌اردشیر» از سال‌های گذشته، اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح یادشده، باید تملکهایی در حریم «قلعه‌دختر» انجام میدادیم که در این راستا اخیرأ توانستیم هفت ملک باقی‌مانده در محدوده طرح را با کمک واحد مدیریت املاک و مستغلات شهرداری، تملک کنیم و پس از این تملک، دفتر طراحی پروژههای عمرانی شهرداری، طراحی پارک را انجام داد.

مرضیه شاحیدریپور ادامه داد: این طرح، تأییدیه کارگروه بافت تاریخی و گردشگری شهرداری را نیز دریافت کرده است.

وی پروژه «قلعه‌دختر» را کار مشترک شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، ذکر کرد و افزود: در این راستا اداره‌کل میراث فرهنگی، مرمت «قلعه‌دختر» را شروع کرده و شهرداری نیز به‌طور هم‌‎زمان، ساخت پارک اطراف «قلعه‌دختر» را در دستور کار قرار داده است.

شهردار منطقه پنج شهر کرمان(بافت تاریخی)، بهسازی اطراف «قلعه‌دختر» را بخشی از فاز دوم ساخت پارک انقلاب، برشمرد و تأکید کرد: آنچه در بهسازی اطراف «قلعه‌دختر» مدنظر است، استفاده از مصالح همگون با این بنای تاریخی است.

وی در توضیح این طرح، یادآور شد: در جلسات مشترک با اداره‌کل میراث فرهنگی، موضوعات میراثی، مدنظر قرار گرفت و مقرر شد قسمتی از کار به‌صورت خشک اجرا شود و با رعایت یک فاصله مشخص، با در نظر گرفتن حریم و حفظ عرصه «قلعه‌دختر»، مصالح مورد استفاده در کف‌سازی متفاوت باشد.

شاحیدری‌پور، با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی، در اجرا مشارکت ندارد، اما در طراحی این پارک، نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده است، اظهار داشت: طرح پارک، با تأیید کارشناسان میراث فرهنگی، اجرا میشود و در این خصوص هماهنگیهای لازم انجام شده است.

وی از جمعآوری نخالههای ساختمانی در راستای اجرای این طرح خبر داد و گفت: سایت پروژه، برای اجرای اقدامات عمرانی، درحال آمادهسازی است.

شهردار منطقه پنج شهر کرمان(بافت تاریخی)، هزینه مصوب فاز دوم پارک انقلاب را هفت میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بخش‌ مهمی از این اجرا، شامل کفسازی پارک است که بیشتر به‌عنوان محل استراحت تلقی شده و مبتنی بر پیادهمحوری و مسیردوچرخه‌سواری است.

شاحیدری‌پور، با بیان اینکه اجرای دو فاز این پروژه درمجموع در مساحتی در حدود ۷۰ هزار مترمربع، برآورد میشود، گفت: مرحله اول فاز دوم پارک انقلاب در ۲۰ هزار مترمربع، و مرحله دوم آن حدود ۵۰ هزار مترمربع اجرا می‌شود.

وی مرحله اول فاز دوم پارک انقلاب را از انتهای این پارک تا قبل از تکیه مجاور پارک، اعلام کرد و گفت: فاز دوم این مجموعه نیز بعد از تکمیل فاز اول شروع میشود.

 

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از