حالت تاریک
استاندار کرمان:

طلسم انتقال آب با همت مسئولان شکسته شد

طلسم انتقال آب با همت مسئولان شکسته شد

استاندار کرمان گفت: طلسم انتقال آب استان ها، در استان کرمان به همت مسئولان شکسته شد و کار بزرگی در این زمینه انجام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ عصر امروز نشست شورای اداری با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای اداری، مسئولان و مدیران کل استان کرمان برگزار شد. 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اگرچه استفاده حداکثری از تکنولوژی نقش چشمگیری دارد و کاملا منطبق بر دستگاه قضا است، گفت: حرکت و رشد در این مسیر برای دستگاه قضا قابل تقدیر است، اما در برخی موارد با افزایش هزینه‌ها در طرح شکواییه‌ها همراه است و برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: از آنجا که درگیری افراد در پرونده‌ها قابل توجه است و در روند رسیدگی آن مسیر قانونی، دچار اطاله دادرسی می‌شود و در این شرایط چون اعمال نتیجه با تاخیر است، طعم شیرین نتیجه کم تاثیر خواهد بود. 

 

امام جمعه بیان کرد: از آنجایی که در احکام نیاز به ارجاع به کارشناس وجود دارد و نظارت جدی آن ها با واقعیت فاصله دارد و در این شرایط بین کارشناسان اختلاف به وجود می‌آید و این باعث گلایه است، درخواست داریم در این زمینه مشکل حل شود. 

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شعبه دادسرای انتظامی قضات در مرکز استان برای تشکیل پرونده انجام شود چرا که کسانی ممکن است دعوا و شکایتی داشته باشند و با حضور در مرکز استان انجام امور تسریع پیدا می‌کند.

 

در ادامه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف در سطح استان گفت: سود خالص معادن بزرگ استان کرمان، ۸۳ همت سود خالص بوده است که از این میزان حدود ۲۰ همت حقوق دولتی و ۳۰ همت مالیات است و عددی درگیر استان نمی‌شود، کمکی که می‌توان به استان کرد این است که خرید و سرمایه‌گذاری‌های معادن بزرگ استان، را در استان انجام دهند. 

 

استاندار کرمان در خصوص ظرفیت گردشگری استان ابراز کرد: در سطح استان، ۹ اثر ثبت جهانی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی وجود دارد و در هر سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد. 

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمان کریدور ترانزیتی است، عنوان کرد: استان کرمان دارای پنج فرودگاه فعال است. 

 

فداکار اظهار کرد: طلسم انتقال آب استان‌ها، در استان کرمان به همت مسئولان شکسته شد و کار بزرگی در این زمینه انجام شد؛ همچنین با وجود منبع انرژی خورشیدی بسیارخوب در استان کرمان، سرمایه‌گذاری در این زمینه منحصر به فرد را آغاز کرده ایم. 

 

استاندار کرمان ورود کرده است با تأکید بر اینکه اولین چالش استان مسئله آب است، خاطرنشان کرد: آب شهرستان‌های شرقی استان از طریق سد نسا، برای شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از طریق سد جیرفت و برای شهرستان‌های شمالی از طریق خطوط صنعت اقدام کرده‌ایم.

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از