حالت تاریک
در خطبه‌های نماز جمعه کرمان عنوان شد:

کشورهای اسلامی از مردم فلسطین حمایت قاطع کنند

کشورهای اسلامی از مردم فلسطین حمایت قاطع کنند

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان گفت: جوامع بین‌المللی وظیفه دارند هر چه زودتر جلوی این نسل‌کشی را بگیرند و تماشاچی نباشند و کشورهای اسلامی باید از مردم فلسطین حمایت قاطع کنند.،

 به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های این هفته شهر کرمان که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد،  گفت: حضرت علی علیه‌السلام فرمودند که از خدا فرمان‌برداری کنید؛ فرمان او را بر هر کاری ترجیح دهید و گناه و معصیت انجام ندهید.

وی افزود: هر کجا کار خیر دیدید در آن شرکت کنید و آن را انجام دهید و هرکجا کار شر دیدید حتما از آن فاصله بگیرید و به این دو اصل شر و خیر در عاقبت‌ به‌ خیری بسیار مهم است.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: دو نگاه داریم که یک نگاه؛ نگاهی‌ست که هیچ اعتقادی به این دنیا ندارند؛ یا اگر هم اعتقادی دارند در صحنه به آن جامع عمل نمی‌پوشانند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: نگاه اول دلهره‌ و اضطراب‌ را در پی دارد؛ و نگاه دوم؛ نگاهی است که آخرت محور است وهیچ اضطرابی ندارد.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: یکی از عوامل اضطراب‌آور مرگ است و مرگ هیچ وقت در سنین بالا رخ نمی‌دهد عوامل متعددی می‌تواند مرگ زود راس را برای انسان در پی داشته باشد.

وی بیان کرد: عامل دلهره و اضطراب که از راه مرگ به سراغ انسان می‌آید؛ دو محور بیشتر ندارد؛ یکی علائق و پیوندهای شدید به دنیاست از همه‌ی انواع و اقسام؛ دوم تاریکی نامه اعمال است؛ آن‌هایی که اعتقادی دارند و عمل نمی‌کنند آن‌ها تاریکی نامه اعمال هم اضطراب و دلهره برایشان دارد.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح گفت: با کمال تاسف این روز تنها در قالب یک شعار است بلکه می‌بینید که بشر چگونه از علم و فناوری سواستفاده می‌کند.
وی افزود: علم را به بمب تبدیل کرده و بر سر مظلومان عالم می‌ریزند؛ امروز همین جنایات را در غزه می‌بینید که هر روز مردم بی‌دفاع را به خاک و خون می‌کشند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی مطرح کرد: مبارزان فلسطینی چند دستاورد بزرگ را در تاریخ ثبت کردند؛ اولین دستاورد این بود که نشان دادند اگر اسرائیل روزی ادعای امنیتِ بازدارنده داشت، دیگر دورانش تمام شده است.
وی تصریح کرد: دیگر شکست سیاست اسرائیل برای کشاندن جنگ به بیرون از سرزمین‌های اشغالی و درگیر کردن سایر کشورها است.
امام جمعه کرمان عنوان کرد: عملیات شجاعانه مبارزان فلسطینی نشان داد که حق فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اشغالی برای ملت‌های بیدار دنیا روشن است و حق را به اسرائیل نمی‌دهند.
وی ادامه داد: اسرائیل در تلاش بود تا صدای مظلومین به جایی نرسید اما این اتفاق عکس شد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: دستاورد دیگر که برای همیشه در تاریخ ثبت شد، این بود که علی‌رغم تلاش دشمن برای نسبت دادن طوفان‌الاقصی به دیگر کشورها، مشخص شد که کاملا فلسطینی است.
وی بیان کرد: هر کدام از کشورها، ملت‌ها و جوامع بین‌المللی در قبال این نسل‌کشی وظایفی دارند؛ جوامع بین‌المللی وظیفه دارند هر چه زودتر جلوی این نسل‌کشی را بگیرند و تماشاچی نباشند.
امام جمعه کرمان مطرح کرد: کشورهای اسلامی باید از مردم فلسطین حمایت قاطع کنند، به عنوان مثال ارتباطات اقتصادی را با غاصبین قطع کنند و سفیرهای رژیم جعلی را از کشور خود بیرون کنند.
وی افزود: ملت‌ها در دفاع از مردم مظلوم فلسطین همین روندی را که پیش گرفته‌اند ادامه داده تا فکر نکنند غزه تنهاست و مردم آزاده جهان باید حرف خود را در کف خیابان به گوش جهانیان برسانند که اگر این اقدامات سرعت بگیرد، رژیم جعلی زودتر شکست را می‌پذیرد.

امام جمعه جیرفت: غزه خط مقدم جهان اسلام و نماد جبهه مقاومت است
 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت گفت: فراموش نکردن معاد و آخرت تأثیر مستقیم در کسب تقوا دارد.
امام جمعه جیرفت افزود: علم به قیامت، اعتقاد به معاد و آخرت باعث ایجاد و افزایش تقوای الهی خواهد شد.
خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: یکی از مسلّمات قرآن مجید و آموزه‌های دین مبین اسلام این است که با یاری و استقامت پیروان دین خدا پیروزی حتمی است.
وی عنوان کرد: هر کس در راه خدا جهاد کند، خداوند متعال راه‌های پیروزی و برون‌رفت از مشکلات را به او نشان خواهد داد.
حجت الاسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: امروز غزه به خط مقدم جهان اسلام و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است.
وی افزود: طوفان الأقصی باعث ناامیدی رژیم صهیونیستی شده است و جبهه مقاومت، غزه و حماس با صبر، مقاومت، هوشیاری و بصیرتی که دارند به پیروزی نهایی دست پیدا خواهند کرد.

امام جمعه بم: گذر زمان ماهیت پلید رژیم کودک کش صهیونیستی را نمایان کرد
حجت‌الاسلام علی نوری صفادر خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروات بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی بیان داشت: فلسطین عرصه جدال حق و باطل است.
نوری صفا خاطرنشان کرد: مسئله غزه باید اولویت اول حکومت‌های اسلامی منطقه باشد.
خطیب نماز جمعه بروات بم بیان کرد: کسانی که در مسیر اقتدار انقلاب و مقاومت هیچ عملی نداشته‌اند با صدور بیانیه‌هایی به دنبال منافع شخصی و حزبی هستند.
وی در ادامه خطبه دوم افزود: تعالی یک جامعه با مشارکت همگانی شکل می‌گیرد.

امام جمعه راور: پیروزی فلسطین یعنی پیروزی جبهه حق علیه جبهه کفر
حجت‌الاسلام زمانی خطیب نمازجمعه شهرستان راور بیان کرد: امروز تمام جبهه حق در مقابل تمام جبهه کفر در فلسطین قرار گرفته و پیروزی فلسطین به معنای پیروزی جبهه حق در مقابل جبهه کفر است
وی افزود: آمریکا به بهانه کمک به اسرائیل اهداف شوم خود را در منطقه دنبال می‌کند.
امام جمعه شهرستان راور با اشاره به مجاهدت‌های شهیدانی مانند تهرانی مقدم، ایشان را استکبار ستیزترین فرد تاریخ بشر و پدر علم موشکی ایران خواند.
وی افزود: اکنون مردم غزه با روحیه رشادت سردارانی مانند تهرانی مقدم در خط مقدم جنگ علیه اسرائیل هستند.
خطیب نمازجمعه این هفته شهرستان راور عنوان کرد: جمهوری اسلامی همیشه پشت و پناه مردم مظلوم فلسطین بوده و هست و در این جنگ نیز با حمایت قاطعانه خود نشان داد که آرمان آزادی قدس از همیشه نزدیک است.
وی در پایان از همه دانش‌آموزان مجاهد شهرستان که در راهپیمایی عظیم یوم‌الله سیزدهم آبان‌ ماه شرکت کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

 مام جمعه موقت بردسیر: طوفان‌الاقصی حیثیت رژیم صهیونیستی را در جهان برد
حجت الاسلام جلیل طالبی زاده امام جمعه موقت بردسیر از حضور باشکوه مردم به خصوص دانش‌آموزان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و حمایت از مردم غزه قدردانی کرد.
وی افزود: طوفان‌الاقصی حیثیت رژیم غاصب صهیونیستی را در جهان برد و ماهیت جنایت‌کار این رژیم را برای همه مشخص کرد.
حجت‌الاسلام طالبی زاده تصریح کرد: کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در غزه آخرین دست و پا زدن های صهیونیست برای ماندن است اما طبق وعده الهی پیروزی مردم مظلوم فلسطین نزدیک است.
وی بیان کرد: این کشتار در غزه معیاری است تا هرکس وجدان خودش را محک بزند که بین حق و باطل در کدام طرف قرار دارد.
امام جمعه موقت بردسیر ضمن بیان برخی ویژگی‌های علامه طباطبایی یاد و خاطره این عارف و مفسر بزرگ قرآن را گرامی داشت.
وی در پایان با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، به اهتمام بر این فرهنگ بزرگ و غنی و بهره بردن از ثمرات انس با کتاب تاکید کرد.

 

امام جمعه رودبار جنوب: اندیشه جبهه مقاومت برگرفته از فرهنگ عاشوراست

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، اظهار کرد: امروز غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است و این موضوع در سخنان دبیر کل حکیم و شجاع حزب الله مورد تاکید قرار گرفته است سخنان اخیر سید حسن نصرالله هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرد.

امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و راه کنش‌های میدانی و محیطی خود را به صراحت اعلام نخواهد کرد که این یک قاعده اصلی جنگ است و جبهه مقاومت یقین دارد که رژیم اشغالگر قدس بازنده این نبرد است.افشارمنش خاطر نشان کرد: حماسه آفرینی‌های حزب‌الله لبنان در جنگ سی‌و‌سه روزه به وضوح نشان می‌دهد قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصد‌گری مقاومت منحصر به فرد و برهم زننده تعادل و محاسبات دشمن است.وی در ادامه با بیان اینکه اندیشه جبهه مقاومت برگرفته از فرهنگ عاشوراست، بیان کرد: جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند.خطیب جمعه رودبار جنوب به چرایی حمایت ایران از فلسطین پرداخت و عنوان کرد: ما با اعتقاد زیر پرچم اسلام قرار گرفته‌ایم و با فلسطینی‌ها هویت مشترک داریم و اسرائیل در این منطقه به عنوان ابزار غرب عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام افشارمنش تصریح کرد: بمباران‌ فکری و مغزی یکی از حلقه‌های زنجیره جنگ ترکیبی است که از طریق فضای مجازی به تولید دروغ می‌پردازند و حقایق را تحریف می‌کند.خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اينکه اسرائیل و آمریکا صحنه گردان اصلی جنگ ترکیبی علیه ایران هستند، اظهار کرد: جهادتبین فکری و مقاومت ترکیبی راه حل مقابله با جنگ ترکیبی است.

امام جمعه فاریاب:  فضای ولنگار مطبوعاتی به اسم آزادی‌های مدنی، از علل واگرائی جوانان است

حجت‌الاسلام عباس گروهی به بیست و چهارم آبان روز کتاب و کتابخوانی اشاره و بیان کرد: یکی از راه‌های تکامل مطالعه است، فضای کتابخانه‌های عمومی کشور کافی نیست باید فضای مناسبی برای مطالعه در شهرستان فراهم شود.

خطیب نماز جمعه فاریاب به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت و تصریح کرد: ایشان از دهه هفتاد تعبیر به واگرائی‌ها کرد، واگرایی یعنی چه؟یعنی حرکت در جهت مخالف و به معنای دور شدن، فاصله گرفتن، جدا شدن، انحراف، اختلاف و تفرّق است.

وی افزود: اشرافیت در بعضی مسئولان کشور، بروز و ظهور دو جریان کارگزاران و اصلاحات در عرصه سیاسی کشور، شروع فسادهای کلان اقتصادی و مالی، اختلاس‌های نجومی بانکی، ظهور جریان‌های دگراندیش به بهانه ایجاد فضای باز سیاسی در جامعه و دانشگاه‌ها، اعمال سیاست تسامح و تساهل فرهنگی نمونه‌ای از دلایل واگرائی‌ها است.

حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه فاریاب بیان کرد: به وجود آمدن فضای ولنگار مطبوعاتی به اسم آزادی‌های مدنی و غرب زدگی دیپلماتیک به اسم تحول و توسعه سیاستِ خارجی و برقراری ارتباط با غرب به هر قیمتی نمونه‌های دیگری از علل واگرائی جوانان است.

امام جمعه موقت ریگان: برجام خسارت محض بود

حجت‌الاسلام روح‌الله عباس‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری میدان را باید درست شناخت، اظهار کرد: میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست بلکه میدان حق و باطل است.

امام جمعه موقت ریگان افزود: جنگ حق و باطل از ابتدای تاریخ بشریت بوده و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دو جریان در برابر باطل و استکبار وجود دارد؛ یکی میگوید باید سازش کرد و دیگری میگوید باید در برابر زور ایستادگی کرد.

عباس‌زاده با بیان اینکه یکی از مسئولان دولت سابق اخیرا در سخنانی گفته مردم از پرداخت هزینه خسته شده‌اند، عنوان کرد: این مردم نیستند که خسته شده‌اند شما هستید که خسته و ناامید شده اید.

وی گفت: مردم بابصیرت ایران اسلامی طبق تجربه تاریخی خود خوب می دانند که هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگی است، نمونه‌اش همان هشت سالی بود که شما کشور را معطل برجامی کردید که چیزی جز خسارت محض نبود.

خطیب نمازجمعه شهرستان بافت: رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شده است

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده خطیب نمازجمعه شهرستان بافت گفت: جنایت‌های که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شوند به معنای تمام جنایت جنگی است و امروز جنایت جنگی در غزه اتفاق می‌افتد و همه مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا از دادگاه‌های بین‌المللی بخواهند سران رژیم کودک کش صهیونیستی و حامیان آنها بخصوص آمریکا را محاکمه و مجازات کنند.

وی افزود: محاصره یک شهر؛ کشتار غیرنظامیان؛ تخریب بیمارستان‌ها و... در همه جای دنیا نقض قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ژنو است و رژیم صهیونیستی نیز آن را امضاء کرده و متعهد به اجرای آن شد اما متأسفانه آن را اجرا نمی‌کند.

امام جمعه کوهبنان: برگزاری یادواره شهدا باعث خنثی کننده هجمه و توطئه دشمنان می‌شود

حجت الاسلام حسن ایزدی امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: تلاش کنیم با تربیت فرزندان خود با استناد به آموزهای دینی زمینه کاهش معضلات اجتماعی را فراهم نماییم.

وی تاکید کرد: باید یاد و خاطره شهدای مقاومت خصوصا چهره برجسته شهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راگرامی بداربم.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در هفته بسیج دانش‌آموزی قرار داریم شاهد اجرای برنامه‌های خوب توسط جوانان و نوجوانان بسیجی بودیم که جا دارد از مسئولین فرهنگی، سپاه و بسیج در برگزاری یادواره های شهدای دانش آموز تشکر کنیم.

وی ابراز کرد: در حالی که شاهد هجمه‌های دشمنان علیه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی هستیم برگزاری یادواره شهدا ضروری است چون این مهم خنثی کننده هجمه و توطئه دشمنان است.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: در کوهبنان فرمایشات مقام معظم رهبری به خوبی اجرایی شده که دانش آموزان در این راستان نقش آفرین بودند.

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: گروه جهادی پزشکی کمبودهای موجود در عرصه سلامت را به خوبی رصد کردند انشاالله با روحیه جهادی ریاست جمهوری و پیگیری مسئولین شهرستان این مشکلات مرتفع خواهدشد.

وی ابراز کرد: مردم باید از مسئولین و جامعه پزشکی که در راستای خدمت به همگام گام برمی‌دارند حمایت کنند تا خدمات افزون‌تر و کمبودها مرتفع شود.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: در آستانه روز کتاب و کتابخوانی قرار داریم جا دارد همگان به مطالعه کتاب اهمیت بدهند و از فضای کتابخانه‌های  شهرستان بهره ببرند باید از کتابداران شهرستان تقدیر و تشکر کنیم.

امام جمعه فهرج: برخی سلبریتی‌ها، ستون پنجم دشمن هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز، با اشاره به هشدارهای‌ صریح سید حسن نصرالله به رژیم اشغالگر صهیونیستی در سخنرانی هفته گذشته گفت: اگر شرایط نبرد به گونه‌ای پیش برود که منتج به حضور جبهه مقاومت در میدان شود، قطعا نابودی تل‌آویو واشنگتن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.وی با بیان اینکه، طوفان‌الاقصی، تجلی بزرگ اندیشه و گفتمان مقاومت است، افزود: جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به وسیله رژیم صهیونیستی است و این رژیم غاصب، بزرگترین جنایتکار جنگی جهان است.امام جمعه فهرج در ادامه با انتقاد شدید از سکوت برخی سلبریتی‌ها در قبال جنایات اسرائیل در غزه، اظهار کرد: این‌ها ستون پنجم دشمن و نوچه های آمریکا و اسراییل هستند و می‌خواهند مثل عمروعاص قرآن بر سر نیزه کنند و مردم را فریب بدهند.

امام جمعه موقت شهرستان انار: خون مردم غزه بی‌اثر نخواهد بود
حجت‌الاسلام حسینی‌نوه امام جمعه موقت شهرستان انار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان انار گفت: یکی از توصیه‌هایی که خداوند در قران به آن اشاره کرده است توصیه به انفاق است، انفاق از خودگذشتگی است و انسان زمانی که به حقیقت می‌رسد از چیزهایی که دارد در راه خدا انفاق کند
حجت‌الاسلام حسینی نوه خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مسلمین دفاع از مظلومین و مبارزه با ظالمین است و امروزه مستکبران عالم در صحنه‌ی نبرد در حال نابودی و کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه هستند.
خطیب جمعه شهرستان انار گفت: دفاع از مظلوم دارای اجر و پاداش بسیاری است، شما می‌دانید جابربن عبدالله انصاری وقتی به کربلای معلی رسید و سلام بر شهدای‌کربلا داد گفت ما در ثواب شما شریک هستیم که شاگرد جابر پرسید چگونه ما شریک هستیم جابر جواب داد از رسول خدا شنیدم اگر کسی موافق عمل قومی باشد در ثواب کار آنها شریک هستند.
وی افزود: امروز مردم غزه به شدت مورد ظلم قرار گرفته‌اند، اما این خون‌ها بی‌ثواب و بی‌اثر نخواهند ماند و خون این مظلومین اسرائیل را نابود خواهد کرد.
حجت‌الاسلام حسینی نوه بیان کرد: مردم غزه زیر سنگین‌ترین بمباران‌ها قرار دارند اما ذره‌ای عقب نشینی نکرده‌اند و مقتدرانه در حال پاسخگویی هستند.

 امام جمعه رفسنجان: جریان غزه یک انتفاضه و حرکت خودجوش
حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان اظهار داشت: مردم در جبهه حق علیه باطل حضور ارزشمندی داشتند، دانش‌آموزان و دانشجویان حضور پرشوری داشتند و جای قدردانی است.
وی افزود: پیام ۱۳ آبان این است که ملت مسلمان ایران در کنار مظلومان و دشمن ستمگران است.
عسکری گفت: مهم‌ترین مسأله امروز دنیا غزه است، غزه خط مقدم مقابله با صهیونیسم و همراهانش است.
وی تصریح کرد: سخنان سیدحسن نصرالله در کشورهای مختلف دنیا شنیده شد، هشدارهای جدی داده شد، با سخنان حکیمانه باز هم دشمن را در ابهام قرار داد.
خطیب جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: جریان غزه یک انتفاضه و حرکت خودجوش بود، ایران حمایت خود را دارد چون مظلوم و حق هستند.
وی افزود: ما مسلمانیم و دستمان برای آدم‌کشی باز نیست، لذا حماس جنگ را یا در جبهه‌ها یا مراکز نظامی ادامه می‌دهد بنا ندارند آدم‌های بی‌گناه را هدف قرار دهند.
عسکری گفت: سازمان‌های حقوق بشر خود را نشان دادند، اینها یا مردم غزه را بشر نمی‌دانند یا برای بشر حقوقی ندارند.

انتهای خبر/پسند

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از