حالت تاریک
شهرداری یا آب‌و‌فاضلاب؛

مسئول بازسازی حفاری‌های آب‌و‌‌فاضلاب کیست

مسئول بازسازی حفاری‌های آب‌و‌‌فاضلاب کیست

کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به‌وسیله بیل‌های مکانیکی تخریب شده، لوله‌گذاری انجام می‌شود اما پس از پر شدن حفره کسی مسئولیت بازسازی معبر را برعهده نمی‌گیرد.

به گزارش راه آرمان، یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهر کرمان این است که حفاری‌های متعدد شرکت‌های آب‌و‌‌فاضلاب با انجام زیرسازی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر هم‌خوانی ندارد.

 

جالب‌تر اینجاست که حفاری‌های متعدد در کوچه و خیابان‌ها انجام می‌شود اما کسی مسئول به‌سازی آن نیست، کوچه‌ها و خیابان‌ها به‌وسیله بیل‌های مکانیکی تخریب شده، لوله‌گذاری انجام می‌شود اما پس از پر شدن حفره کسی مسئولیت درست کردن آن را برعهده نمی‌گیرد.

 

بارها و بارها مشاهده کردیم که شهرداری معبری را آسفالت کرده و پس از آن آب‌و‌‌فاضلاب تازه به یاد می‌آورد که باید در این مسیر لوله‌گذاری انجام شود و اقدام به کندن آسفالت نو می‌کند.

 

یکی از این معابر خیابان شهید نگارستانی است که به تازگی آسفالت آن ترمیم شده اما با کمال تعجب یک روز پس از آسفالت معبر دیدیم که آب‌و‌فاضلاب اقدام به حفر چاله‌هایی برای فاضلاب کرده که اگر رانندگان لحظه‌ای غافل شوند قطعا خسارت بزرگی به آنها وارد می‌شود.

 

اما وضعیت در کوچه‌های مرکز استان که همچنان ناهموار و مملو از خاک هستند، متفاوت است.

 

یکی از شهروندان کرمانی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: چندی پیش در یکی از کوچه‌های محله شیخ‌احمد کافی جنوبی لوله آب دچار مشکل شد، آب‌و‌‌فاضلاب برای رفع آن گودالی حفر کرد.

 

وی یادآور شد: پس از اتمام کار، گودال را به حال خود رها کرده و رفتند، بارها و بارها به شهرداری و آب‌و‌‌فاضلاب مراجعه کردیم اما کسی مسئولیت پر کردن این چاله را برعهده نگرفت.

 

این ساکن محله شیخ‌احمد کافی جنوبی می‌گوید: هر بار آب‌و‌‌فاضلاب و شهرداری توپ را در زمین دیگری می‌انداختند و در نهایت همسایگان با یاری یکدیگر اقدام به پر کردن این چاله کردند.

 

جای تعجب است که مشکل ایجاد شده توسط شرکت آب‌و‌فاضلاب به شهرداری مربوط نیست، در اینجا این سوال مطرح می‌شود به راستی چه کسی مسئول به‌سازی و بازسازی شهر است.

 

به گفته یکی دیگر از شهروندان کرمانی کوچه‌های خاکی شهرک خواجو از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند، به تازگی آب‌و‌فاضلاب اقدام به لوله‌گذاری برای فاضلاب کرده است.

 

او می‌گوید: پیش از این کوچه وضعیت بدی داشت، با هزینه شخصی خود اقدام به شن‌ریزی کرده بودیم، آب‌و‌فاضلاب بعد از حفاری شن‌ها را برداشت و داخل کانال ریخت.

 

این ساکن شهرک خواجو اضافه کرد: پیمانکار طرح به ساکنان کوچه قول داده بود که پس از پایان عملیات، کوچه توسط شهرداری شن‌ریزی و صاف می‌شود.

 

این شهروند کرمانی ابراز کرد: اکنون حدود یک ماه است که فاضلاب وصل شده اما خبری از شهرداری نیست.

 

وی افزود: تلی از خاک انباشته شده کوچه را فراگرفته بود متاسفانه با اولین باران پاییزی این خاک‌های نرم تبدیل به گودال‌های مملو از گل شدند.

 

به گفته این شهروند کرمانی در فاصله یک خروج و ورود به منزل دو بار خودرو در گل گیر کرد و مجبور به آوردن کمک برای خروج ماشین از میان گل‌و‌لای شدیم.

 

او تاکید کرد: همه ما سالیانه عوارض شهری پرداخت می‌کنیم، برای دریافت یک پروانه ساخت چندین بار هزینه‌های مختلفی را به شهرداری پرداخت می‌کنیم اما از کم‌ترین حق، که داشتن یک مسیر هموار است، محروم هستیم.

 

این ساکن شهرک خواجو خاطرنشان کرد: اگرچه در شهر آگهی‌های مختلفی با این عنوان که شهروندان اطلاع دهند تا شهرداری آسفالت انجام دهد، منتشر شده اما چگونه است که حتی حاضر نیستند کوچه ما را صاف کنند، آسفالت شدن کوچه آرزویی دست‌نیافتی است.

 

بلافاصله بعد از اطلاع، خبرنگار راه آرمان این مسئله را به اطلاع شهرداری منطقه سه رساند، با‌وجود آنکه قول مساعد برای پیگیری و رفع مشکل داده شد اما همچنان شرایط همان‌گونه است.

 

بازدید میدانی خبرنگار ما این واقعیت تلخ را نمایان کرد که کوچه پس از خشک شدن به مسیری ناهموار و صعب العبور تبدیل شده اما برای مسئولان شهرداری منطقه سه اهمیت ندارد.

 

اگرچه کرمان به عنوان یک کلان‌شهر معرفی می‌شود اما عدم رسیدگی مسئولان به زیرساخت‌های ابتدایی شهر سبب شده تا در مقایسه با سایر استان‌ها، در حد یک شهرستان باقی بماند.

 

امیدواریم با پیگیری‌های متعدد خبرنگار راه آرمان پیش از بارش بعدی باران شهرداری به داد مردم این منطقه برسد و چاره‌ای برای حفاری‌های بی‌پایان شرکت آب‌و‌‌فاضلاب بیاندیشد.

 

انتهای خبر/س

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از