حالت تاریک
رئیس قوه قضائیه:

مطالبات بدون استناد، امنیت جامعه را برهم می‌زند

مطالبات بدون استناد، امنیت جامعه را برهم می‌زند

رئیس قوه قضائیه گفت: مگر نمی‌گوییم نباید آرامش و امنیت جامعه بر‌هم بخورد و باید حفظ شود؛ اما گاهی‌ اوقات مطالبی بدون استناد گفته می‌شود که این مسئله امنیت جامعه را بر‌هم می‌زند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و شهید بزرگوار سپهبد شهید سلیمانی، گفت: یاد کردن شهدا کافی نیست، باید هدف شهدا را پاس بداریم و تلاش کنیم راهی که شهدا، شهید شدند، جانباز شدند و برخی برای رسیدن به هدف عالی اسیر شدند. 

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شرایط فلسطین و غزه ادامه داد: علیه ملت مظلوم فلسطین بدترین و ددمنشانه‌ترین اقدامات انجام می‌شود؛ بمباران‌ها و شرارت‌هایی که جریان صهیونیستی غاصب به حمایت آمریکا انجام می‌دهد کم سابقه است؛ بیش‌از چهار هزار نوزاد و کودک در حملات رژیم صهیونیستی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند و برای آنها محدودیت‌های دیگری نیز ایجاد کرده‌اند؛ اگر چه حاج‌قاسم در بین ما نیست، اما جای ایشان بین ما خالی نیست و روح حاج‌قاسم در تک تک جریانات مقاومت وجود دارد و اگر خودش در صحنه حضور داشت و شرایط را مدیریت می‌کرد. 

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات پاراآسیایی هانگژو و کسب مدال‌های متعدد توسط ورزشکاران کرمانی در این مسابقات عنوان کرد: مناسبت‌های مختلفی از جمله هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید فهمیده را پشت سر گذاشتیم و سیزدهم آبان ماه روز دانش آموز را داریم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: آمریکا در طول سال‌های مختلف اقدامات و جنایتی را علیه کشورهای اسلامی انجام داده است که این جنایات ادامه دارد و امروز رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، حملات متعدد علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه انجام می‌دهد. 

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خصوص مسائل شورای راهبردی اظهار کرد: به رئیس دادگستری استان سفارش می‌کنم، در جهت اقتدار این استان، آرامش مردم، برخورد با ناهنجاری ها، مفاسد بدون تبعیض، استیفای حق همه و به ویژه حقوق مظلومین تلاش کنند و هر مقدار که اختیار قانونی دارید، ضمانت قانونی به شورای راهبردی دهید و مسائلی که نیاز به اختیارات من دارد، در این زمینه اقدام خواهیم کرد. 

 

وی در زمینه انتقال و جابه جایی زندان کرمان تصریح کرد: در این خصوص وظیفه و برنامه داریم که همه زندان هایی که در درون شهر قرار دارند را به بیرون از شهر انتقال دهیم. 

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرونده ها اولویت بندی کردیم، تصریح کرد: بسیاری از بنادر رفتم و گاهی یک کشتی و چند تن گندم یا نهادهای دامی به بندر آمده و اگر بماند فاسد می شود و هزینه بالایی به علت معطلی در بنادر به کشور تحمیل می‌کند و در این دو سال گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده تا از هدر رفت منابع پیشگیری شود و حتی سیلوهایی داریم که پر از گندم است و اگر این گندم ها بماند خراب می‌شود و هزینه آنها بیش از برخی پرونده‌های مفاسد است. 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی ابراز کرد: مگر نمی‌گوییم نباید آرامش و امنیت جامعه بر‌هم بخورد و باید حفظ شود؛ اما گاهی‌ اوقات مطالبی بدون استناد گفته می‌شود که این مسئله امنیت جامعه را بر هم می‌زند.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: کدامیک از مسئولان بزرگ شما فسادش ثابت شده و با او برخورد نشده است؟ مقابله با فساد جزو افتخارات نظام است. 

 

وی با تأکید بر اینکه ارتباط با نخبگان و دانشجویان را باید بیش از این انجام دهیم و با طیف‌های مختلف این ارتباط را داشته‌ام، خاطرنشان کرد: امروز ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی از جمله در حیطه عفاف و حجاب داریم، سال گذشته عنوان کردم با قوانینی که داریم می‌توانیم با جرائم این حوزه ببر اساس قوانین برخورد کنیم.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از