حالت تاریک
معاون امور زیربنایی شهردار کرمان خبر داد:

مطالعات فاز دوم خط «BRT» کرمان آغاز شد

مطالعات فاز دوم خط «BRT» کرمان آغاز شد

معاون حمل‎ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، از شروع مطالعات فاز دوم خط «BRT» در بخش حمل‌ونقل شهری خبر داد و افزود: این خط، دو مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب را به هم متصل می‎‌کند.

محمدرضا یحیی‎زاده،در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان عملکرد و اقدامات شهرداری کرمان در۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ را تشریح و عنوان کرد: این پروژه‌ها با تأمین اعتبار ۸۲ درصدی به ‌مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده‌اند و دراین دستور کار ۲۴ پروژۀ عمرانی شهرداری مرکز، تأمین اعتبار شده و در حال اجرا هستند.

وی درخصوص زیرسازی و آسفالت معابر شهری، با بیان اینکه مجموع آسفالت پیمانکاران تحت نظر شهرداری و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، به ۵۰۰ هزار مترمربع رسیده است، گفت: این میزان در شش‌ماه اول امسال، نسبت به پنج سال گذشته، رکورد خاصی محسوب می‎شود.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، این میزان آسفالت را نتیجه تلاش و پیگیری شهردار کرمان برای تأمین قیر موردنیاز سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ذکر و خاطرنشان کرد: در شش‌ماه ابتدای امسال، ۶۴۰۰ تن آسفالت، برای لکه‌گیری معابر شهری اختصاص یافته و حدود ۷۰ هزار مترمربع از معابر،  لکه‌گیری، اصلاح و به‌سازی شده است.

 

افتتاح فاز یک تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان»

یحیی‌زاده، از پروژۀ «شهدای خلبان» به‌عنوان یکی از مهم‎ترین پروژه‌های معاونت حمل ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نام برد و افزود: خوشبختانه فاز یک این پروژه پیشرفت ۵۴ درصدی داشته است.

وی، سرعت اجرای تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» را مطلوب ارزیابی کرد و از پیگیری‏‌های شهردار برای برطرف کردن معارض‌های پیشِ ‎رو ازجمله برق و ساختمان محیط‌ زیست، خبر داد و گفت: با اجرای فاز یک این پروژه تا پایان امسال، تا حدودی بار ترافیکیِ این منطقه کاهش می‌‎یابد.

 

توسعۀ ناوگان حمل‌ونقل عمومی

معاون حمل‎ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، از بازسازی ۱۳ دستگاه اتوبوس و اضافه کردن این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی، به‌عنوان اقدامات انجام ‎شده در ۶ ماه ابتدای سال‌جاری یاد کرد و ادامه داد: همچنین علاوه بر اضافه‌شدن ۲۶ دستگاه اتوبوس جدید، ۴۹ دستگاه ون نیز به ناوگان حمل‌ ونقل عمومی شهر کرمان اضافه شده است.

یحیی‌زاده در ادامه، به خط‎کشی معابر شهری، به میزان ۵۰۰ کیلومتر اشاره کرد و از خرید یک دستگاه خط‌‌‌‌کشی آسفالت از یک شرکت آلمانی برای خط‌‎کشی بهینه و ماندگار معابر شهری با سرعت بیشتر خبر داد.

وی همچنین با اشاره به خرید یک دستگاه‌ راهسازی جدید، با پیگیری شهردار کرمان گفت: با خریداری این دستگاه، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان، علاوه بر زیرسازی و آسفالت، روکش آسفالت معابر را نیز در سال آینده انجام خواهد داد.

 

ارزیابی مطلوب پویش آسفالت شهر کرمان

معاون حمل‎ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، برگزاری پویش آسفالت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به کسب نظرات مردم درخصوص پویش آسفالت، برای آسفالت معابر در سال آینده برنامه‎‌ریزی بلند‎مدتی خواهیم کرد.

یحیی‌زاده افزود: اطلاعات و گزارش‎‌های مربوط به معابر موجود در شهر و نظرات مردمی، توسط معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری در حال پالایش است و در صورتی‏که معابر پیشنهادی مردم برای آسفالت، معارضی با حفاری نداشته باشد، به‌عنوان برنامه‌های آتی و بلندمدت شهری در نظر گرفته می‌‎شود.

 

یک میلیون مترمربع آسفالت در سال‌جاری

معاون حمل‎ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، درخصوص اقدامات در دستور کار در شش‌ماهه دوم سال‌جاری، به زیرسازی و آسفالت معابر با درنظرگرفتن تغییرات جوی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به پشتیبانی شهردار محترم، سعی داریم در سال ۱۴۰۲، با ادامۀ روند افزایشیِ پیشِ ‎رو، متراژ زیرسازی و آسفالت معابر شهر را به یک میلیون مترمربع برسانیم.

یحیی‎زاده، از برنامه‎ریزی برای اجرای روش‎های جدید روکش آسفالت در سال آینده خبر داد و یادآور شد: بخشی از بزرگراه آیت‏الله خامنه‌ای را به‌صورت پایلوت روکش آسفالت کردیم که در صورت موفقیت در استفاده از روش جدید، بزرگراه‌های دیگر و معابر شهریِ با متراژ بالا را در سال آینده روکش آسفالت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در رویکرد و روش جدید روکش آسفالت، مواد مورد استفاده و نحوۀ اجرای روکش متفاوت خواهد بود، گفت: این روش با توجه به ترافیک شهری از نظر هزینه به‎صرفه و از لحاظ سرعت و کیفیت، نسبت به روش قبلی مناسبت‎تر است، اما پس از بررسی و تست، در سایر معابر اجرا می‎شود.

معاون حمل‎ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، پیاده‎روسازی در پنج منطقه شهری و ایجاد راهکارهای مناسب با استفاده از مصالح و مواد مرغوب را ازجمله برنامه‎های سال آینده ذکر کرد و از افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی میدان «شهید قرنی»، در شش‌ماهه دوم سال‌جاری خبر داد.

یحیی‌زاده، به افتتاح چند پروژۀ شهری ازجمله فاز یک تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» و «قطعه صالحین» در نیمه دوم امسال اشاره کرد و گفت: روشنایی مسیر آرامستان «بهشت کریمان» در این محدوده زمانی، افتتاح خواهد شد.

 

شروع مطالعات فاز دوم خط «BRT»

معاون حمل‎ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، از شروع مطالعات فاز دوم خط «BRT» در بخش حمل‌ونقل شهری خبر داد و افزود: این خط، دو مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب را به هم متصل می‎‌کند که مطالعات فاز اول در سالیان گذشته انجام شده و مطالعات فاز دوم نیز در دست اقدام است.

یحیی‌زاده همچنین بیان کرد: به‌سازی فاز اول بلوار شهید آیت‎الله شهید صدوقی، به‌زودی به پایان می‌‎رسد و فاز دوم، از دوربرگردان «قائم‌آباد» تا تقاطع غیر‎همسطح «حجاج» با همکاری پیمانکار شروع خواهد شد.

وی در ادامه، درخصوص پروژه‌های در حال افتتاح در جشنوارۀ پروژه‌های شهری، به آغاز برق‌‎رسانی به پروژه «صاروج پارس» با مبلغ تقریبی ۶۲ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: شروع روکش آسفالت پنج منطقه شهری، به متراژ ۲۷ هزار مترمربع، رونمایی از دستگاه خط‎کشی معابر شهری و طرح‌‎‌های آماده‌سازی گلزار شهدا در سالگرد شهید سلیمانی، ازجمله طرح‌های در حال افتتاح در ششمین جشنوارۀ پروژه‌های شهری است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان افزود: برای آماده‌سازی گلزار شهدا، طر‎‌ح‌های ترافیکی و پیاده‌‎روسازی‌‎‌ها به‌منظور سهولت عبور و مرور در حال اجراست که اجرای میدان مکتب‌المهدی و زیرسازی و آسفالت پارکینگ واقع در موقوفه امام رضا(ع) از آن جمله است.

 

مطالعات جامع حمل‌ونقل ترافیک شهر کرمان

یحیی‌زاده، مطالعات جامع حمل‌ونقل ترافیک شهر کرمان به ‌مبلغ سه میلیارد تومان، ازجمله دیگر برنامه‌‎های شهرداری برشمرد و گفت: مطالعات این طرح با همکاری سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، دانشگاه شهید مدرس و دانشگاه صنعتی سیرجان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح، نقشه ‎راه ترافیک شهر کرمان و تعیین‎کنندۀ اقدامات بعدی درخصوص پروژه‌های ترافیکی شهر است، گفت: مشاور، طبق آمارسنجی و تعیین سفرهای مبدأ و مقصد مردم، مدلی را برای ترافیک شهر ترسیم می‌کند و راهکاری برای بازشدن گره‌های ترافیک شهر ارائه خواهد داد.

 

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از