حالت تاریک
مدیر اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان:

منشاء آلایندگی کرمان مربوط به فلات مرکزی است

منشاء آلایندگی کرمان مربوط به فلات مرکزی است

مدیر اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان گفت: منشاء این آلایندگی مربوط به فلات مرکزی ایران است که جهت باد به سمت شمال به جنوب بوده است.

مجتبی نیک‌طبع در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ در خصوص وقوع گردوغبار در سطح استان کرمان گفت: از صبح پنجشنبه هفته گذشته اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد که تا روز شنبه به‌صورت متناوب در سطح استان کرمان شاهد وزش باد و به طبع آن وقوع گردوغبار را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

 

مدیر اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان ادامه داد: به محض اطلاع از این موضوع رصد ایستگاه‌های پایش هوا را در دستور کار قرار دادیم  و به‌صورت مستمر پایش ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

 

وی بیان کرد: در ساعات پایانی پنجشنبه شب بر اساس رصدی که از ایستگاه‌ها داشتیم، در اغلب شهرهای استان کرمان شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها بودیم و هشدارهای لازم با هماهنگی کارگروه اضطرار از طریق رسانه ملی به سمع و نظر همشهریان رسانده شد.

 

نیک‌طبع ابراز کرد: از روز پنجشنبه به‌صورت مستمر رصد ایستگاه‌های پایش در دستور کار قرار گرفت و شب گذشته با مدیریت بحران استانداری کرمان هماهنگی‌های لازم انجام شد، جلسات مختلف در حال برگزاری‌ است و اعضای کارگروه اضطرار به‌صورت منظم پیگیر مسائل مربوط به گرد و غبار بوده و هستند.

 

مدیر اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه از شب گذشته در بسیاری از ایستگاه‌های پایش هوا شاهد روند نزولی شاخص آلایندگی هوا بوده‌ایم، عنوان کرد: به‌جز شاخص آلایندگی شهر سیرجان در وضعیت خیلی ناسالم قرار داشت و بقیه ایستگاه‌های پایش در وضعیت ایستگاه‌های ناسالم قرار داشتند و بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار مقرر شد مدارس و ادارت سیرجان با دو ساعت تاخیر کار خود را آغاز کردند.

 

وی با اشاره به اینکه منشاء این آلایندگی مربوط به فلات مرکزی ایران است که جهت باد به سمت شمال به جنوب بوده و استان‌های کرمان، فارس و سیستان‌وبلوچستان، یزد و خراسان‌جنوبی را درگیر کرده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بر این بوده است که از ۹ صبح امروز احتمال غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت و بر همین اساس رصد پایش‌ها به‌صورت منظم انجام می‌شود.

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از