حالت تاریک
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب خبر داد:

کشف ۲۲ تُن چوب قاچاق در جیرفت

کشف ۲۲ تُن چوب قاچاق در جیرفت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل یک دستگاه کامیون حاوی ۲۲ تُن چوب بدون مجوز حمل در محور جیرفت_ کرمان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ خانباز اميرافضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: صبح امروز دوشنبه در پی گشت‌زنی نیروهای یگان حفاظت و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان جیرفت، این محموله در محور جیرفت_ کرمان کشف و توقیف شد.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل است، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

 

امیرافضلی ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که‌ براساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس جنحه‌ای محکوم می‌شود.

 

وی عنوان کرد: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملّی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب، زغال و ... را با شماره تماس ۱۳۹ و ۱۵۰۴ «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت» اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملّی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

 

انتهای خبر/ امیری

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از