حالت تاریک
مدیر روابط‌‌عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان:

۲۳‌میلیون پاکت شیر در مدارس دولتی توزیع می‌شود

۲۳‌میلیون پاکت شیر در مدارس دولتی توزیع می‌شود

مدیر روابط‌‌ عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۳ میلیون پاکت شیر در مدارس ابتدایی دولتی استان توزیع خواهد شد.

به گزارش راه آرمان، شیر یکی از بهترین میان‌وعده‌هایی است که خانواده‌ها می‌توانند برای وعده خوراکی زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه در نظر بگیرند.

 

سالها قبل آموزش و پرورش استان با توزیع شیر در مدارس بخشی از نیازهای جسمی دانش‌آموزان را با استفاده از مواد مغذی موجود در شیر برطرف می‌کرد.

 

اما چندی سالی است که شیر از میان‌وعده مدارس حذف شده و آموزش و پرورش استان کرمان پس از وقفه‌ای طولانی مجددا توزیع شیر در مدارس دولتی مقطع ابتدایی استان را آغاز کرده است.

 

مهران باهری مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان در رابطه با جزئیات توزیع شیر دانش‌آموزی در مدارس دوره ابتدایی استان کرمان به خبرنگار ما گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۳ میلیون پاکت شیر در مدارس ابتدایی دولتی استان توزیع خواهد شد.

 

وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای تامین شیر مدارس، بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان است، لازم به ذکر است که این پاکت‌های شیر طی ۷۵ وعده در سال تحصیلی سال جاری در مدارس ابتدایی استان توزیع می‌شوند.

 

 مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان یادآور شد: در طرح توزیع شیر رایگان مدارس، توزیع شیر از درب کارخانه تا مدرسه از طریق شرکت‌هایی که دارای درج A هستند، انجام می‌شود.

 

 

 باهری ابراز کرد: شیری که در مدارس توزیع می‌شود با چربی ۲.۵ درصد است و تحت نظارت مستمر دانشگاه علوم‌پزشکی با هدف توزیع شیری سالم در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

 

وی تاکید کرد: در این راستا نمونه‌گیری مستمر از خط تولید، حمل‌ونقل ایمن تا مدرسه و نمونه‌گیری مجدد از شیر توزیع شده در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان تصریح کرد: لازم به ذکر است که شرکت طرف قرارداد آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ملزم به رعایت دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد است.

 

انتهای خبر/س

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از