حالت تاریک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم عنوان کرد:

۸۰ طرح نیمه‌تمام بهداشتی در شرق کرمان

۸۰ طرح نیمه‌تمام بهداشتی در شرق کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به برنامه‌های عمرانی این دانشگاه گفت: ۸۰ پروژه بهداشتی نیمه تمام در شهرستان‌های شرقی استان کرمان وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها از سال ۹۴ تاکنون بلاتکلیف مانده‌اند.

به گزارش سروییس اقتصادی راه آرمان به نقل از ایرنا؛ علی صدیقی صبح امروز طی نشست خبری با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت: نخستین برنامه ما در بخش عمرانی تکمیل پروژه های نیمه تمامی است که برخی از آن ها هنوز آغاز نشده‌اند به طور مثال در هر شهرستان شرق استان کرمان چهار خانه بهداشت ۹۰ متری باید احداث شود که عملیات ساخت آنها هنوز آغاز نشده است.

وی اظهار کرد: طبق رایزنی‌های به عمل آمده تا پایان سال جاری حدود ۴۰ طرح از پروژه‌های بهداشتی نیمه تمام شرق استان کرمان تکمیل می‌شود.

جذب ۱۲ درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری برای بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری برای بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم در نظر گرفته شده که تاکنون بعد از گذشت یک سال و نیم فقط ۱۲ درصد اعتبار جذب شده است.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری برای احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم در نظر گرفته شده که تاکنون بعد از گذشت یک سال و نیم فقط ۱۲ درصد اعتبار آن جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: این بیمارستان مربوط به شرکت مادرتخصصی و از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و پیمانکار نیز توسط همین شرکت انتخاب شده و دانشگاه علوم پزشکی فقط در این پروژه بهره‌بردار است و هیچگونه دخل و تصرفی در وضعیت عمران آن ندارد.

وی بیان کرد: از اعتبار در نظر گرفته شده در سفر ریاست جمهوری ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت بوده و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر آن از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه بوده است.

به گفته وی اعتبار مورد نیاز ساخت بیمارستان بم باید طی مدت سه سال به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شد که از برنامه زمانبندی حدود یک سال و نیم عقب است و با گذشت یک سال و نیم تنها ۱۲ درصد اعتبار یعنی حدود ۵۰ میلیارد تومان جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است طی ۶ ماه پایان سال بتوانیم اعتبار بیشتری جذب کنیم تا پروژه پیشرفت بهتری داشته باشد.

صدیقی عنوان کرد: این پروژه با قراردادی که پیمانکار دارد از لحاظ ساختمانی و بدون تجهیزات با اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر تکمیل می‌شود و اگر ۵۰۰ میلیارد تومان سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کند پروژه ۹۰ درصد پیشرفت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ۱۲ درصد اعتبار جذب شده نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه بودجه بوده است و وزارت بهداشت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای احداث این طرح در نظر گرفته که هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: اگر پیمانکار قرارداد خود را فسخ کند و این پروژه مجدد وارد مناقصه شود با اعتباری بالغ بریک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه بسته می‌شود.

بم، پایلوت پزشک خانواده شهری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: این شهرستان به عنوان پایلوت پزشک خانواده شهری انتخاب شده که باید در سطح شهر ۳۰ پایگاه بهداشتی داشته باشیم و به ازای هر سه هزار شهروند بمی یک پایگاه بهداشتی به همراه یک تیم بهداشتی پزشک خانواده به مظنور ارائه خدمات مستقر شود.

وی توضیح داد: تاکنون ۲۴ تیم بهداشتی در شهرستان بم تشکیل شده اما در برخی از مراکز جامع سلامت ما به دلیل کمبود فضا چهار تیم مستقر شده‌اند و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی می گوید این تیم ها شامل پزشک خانواده، ماما، بهداشت خانواده، روانشناس و تغذیه است تا تمام خدمات در مانی را به شهروندان ارائه دهند و از طریق پزشک خانواده سیستم ارجاع عملیاتی شود.

دکتر صدیقی عنوان کرد: در طرح سلامت خانواده به ازای هر کد ملی یک پرونده سلامت برای فرد تشکیل، پزشک خانواده ها مشخص و نظام ارجاع فعال می‌شود.

به گفته وی با اجرای طرح سلامت بیشتر به بحث بهداشتی و پیشگیری پرداخته می‌شود و همچنین به اطلاعاتی در خصوص وضعیت فشار، قلب و بیماران دیابتی دست پیدا می‌کنیم و قبل از وقوع بیماری تیم پزشکی مشکلات بیمار را پیگیری می‌کند.

 

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از