حالت تاریک
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد:

برگزاری بیش‌از ۱۶۰۰ برنامه در استان در هفته‌بسیج

برگزاری بیش‌از ۱۶۰۰ برنامه در استان در هفته‌بسیج

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در مجموع در سطح استان کرمان بیش از هزار و ۶۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ صبح امروز نشست خبری سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برگزار شد.

 

سردار نظری ضمن گرامیداشت شهدای بسیج و دورد به سیدالشهدا جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هر کسی که تفکر و اندیشه مطالبه‌گری برای خدمت‌رسانی به مردم دارد، از جمله خبرنگاری، از جمله کارهایی است که خبرنگاران مجاهدانه و با کوچک‌ترین پاداش و تشویقی انجام وظیفه می‌کنند که به حق اصحاب رسانه بسیجی واقعی هستند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: بسیج پر کردن کاغذ نیست بلکه از روزی‌ که وحشی‌گری اسرائیلی‌ها به اوج خود رسیده مردم دنیا و مهم‌تر مردم ایران به حمایت از آنان می‌پردازند.

 

وی عنوان کرد: امام راحل با فکر بلند خود نهاد بسیج را پی‌ریزی کرد، ایشان از همان زمان بسیج مستضعفین و تفکر آن را حاکم بر دنیا می‌دانست، کما اینکه امروزه حتی در دل آمریکا این تفکر نهادینه شده است.

 

سردار نظری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود تاکید داشتند که بسیج مستضعفین نظیری در دنیا نداشت، حضرت امام خمینی(ره) بر اساس آینده‌نگری خود بسیج را بنا کردند، ابراز کرد: در هر برنامه‌ای که بخواهیم انجام دهیم، اگر بسیج یعنی آحاد مردم نباشند قطعا آن کار ابتر خواهد بود، هر جا که ما ماندیم این بسیج بود که آمد و کار را جمع کرد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در جای‌جای نقاط استان گفت: گاهی که به خانواده‌های آنان سرکشی می‌کنیم، می‌بینیم که شرایط او حتی از خانواده‌هایی که در حال خدمت‌رسانی به آنان است، پایین‌تر است.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز در هر بعدی که نگاه کنیم از جمله نانو تکنولوژی، صنعت و غیره می‌بینیم هر جا که تفکر بسیجی بوده، به موفقیت رسیده‌ایم، اظهار کرد: در سال جاری اقدامات آب‌رسانی بسیار خوبی در قرارگاه مرد میدان با کمک خیر انجام می‌شود، همچنین بیش از ۱۰ مدرسه کانکسی را به مدارس ساختمانی توانسته‌ایم تبدیل کنیم.

 

سردار نظری ادامه داد: بیش از ۱۱۰ مسکن افتتاح شد و تا پایان سال ۱۴۰۳ بخش دیگر خانه‌ها تحویل داده می‌شود، بیش از ۴۰ هزار نفر از آب سالم برخوردار شده‌اند، ۶۶۹ روستا در قرارگاه امام حسن علیه‌السلام با کمک قرارگاه خاتم‌الانبیا و با پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه آب‌رسانی اجرا شده است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص سایر اقدامات انجام شدا توسط سپاه استان افزود: آب‌رسانی به روستاهایی که بالای چهار خانوار سکونت داشته‌اند، انجام شده، ساخت هزار سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته است، همچنین از شهریور سال ۱۴۰۱ در بحث امنیت پایدار، کمک نیروهای انتظامی بوده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در سیل رفسنجان که در ۷۰ سال قبل بی‌سابقه بود، باز هم بسیجیان تا آخرین نفس ماندند و نهایت تلاش خود را کردند، عنوان کرد: در یک مرحله بیش از ۷۰ یونیت دندان‌پزشکی تامین و تعداد زیادی از افراد به طور رایگان با پرداخت هزینه دارویی انجام شده است، همچنین جراحی‌های سرپایی، درمان چشم، پوست و غیره از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

 

سردار نظری افزود: در یک توزیع مرحله ۵۸۰ سری جهیزیه و همزمان با شروع سال تحصیلی، توزیع ۲۵ هزار لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار انجام شده است که در این عرصه نهادها و دستگاه‌های مختلف مشارک داشته‌اند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: هدف بسیج امسال با هدف اعتلای بسیج و بازآفرینی نقش بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب انجام می‌شود که شعار محوری این هفته «بسیج ،امید ملت ایران» است.

 

وی افزود: برنامه‌های بسیج، به‌مدت یک‌ هفته است که در قالب ۶۶ عنوان برنامه اجرا می‌شود که ۳۰ عنوان متمرکز، ۳۰ عنوان ناحیه‌محور و ۶ عنوان برنامه پایگاه محور بوده است و در مجموع بیش‌از هزار و ۶۰۰ برنامه در این هفته اجرا خواهد شد.

 

سردار نظری با اشاره به اینکه ورود به هفته بسیج با اجرای برنامه راهپیمایی ساعت ۱۵ از چهارراه کاظمی با انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی و همدردی با کودکان مظلوم غزه خواهد بود، ابراز کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیج، روز دوشنبه با شعار  بسیج جهاد خدمت و سازندگی است که با همایش طلایه‌کاران اقتصاد مقاومتی در شهرستان جیرفت اجرا می‌شود.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در شهرستان جیرفت، افتتاح پروژه آب‌رسانی در شهرستان‌های فاریاب و زرند، ارائه ۴۴ خدمت در پایگاه‌های سراسر استان، رزمایش خدمت اصناف به نیابت از شهید حاج اسماعیل رضایی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، افتتاحیه مسابقات ورزشی در پایگاه‌ها در سراسر استان، برگزاری شب شعر بسیج هنرمندان، اجرای طرح صنعت‌یار و معدن‌یاب به همت بسیج مهندسین از دیگر برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.

 

وی گفت: برگزاری جشن آزادی زندانیان معسر، افتتاح پویش جمع‌آوری اسناد شهدای استان، برگزاری سلسله جلسات جهاد تبیین در کلیه نواحی مقاومت، افتتاح پروژه آسفالت روستاها در شهرستان زرند، افتتاح پایگاه تخصصی فنی مهندسی آل‌یاسین در رفسنجان، توزیع لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند در فهرج، برگزاری یادواره شهدای طلاب در شهرستان جیرفت از دیگر برنامه‌های مدنظر در هفته بسیج خواهد بود.

 

سردار نظری برگزاری نشست فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب، افتتاح پروژه آب‌رسانی مجتمع چاه‌حسن در شهرستان رودبار که پنج روستا از آب لوله‌کشی بهرمند می‌شوند، افتتاح و بهره‌برداری دو حلقه قنات در شهرستان رودبار، افتتاح دو باب مسجد در شهرستان رودبار، اجرای شیفت ایثار توسط کارگران معادن سراسر استان، افتتاح پروژه‌آبرسانی و طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان کهنوج را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

 

سردار نظری با بیان اینکه روز پنجشنبه با عنوان بسیج، مقاومت ایثار و شهادت نام‌گذاری شده است، گفت: عطرافشانی مزار شهدا در سراسر استان انجام خواهد شد. 

 

وی ادامه داد: رونمایی از پوستر مسابقه کتاب‌خوانی به رنگ خدا ، برگزاری تور دوچرخه‌سواری با عنوان غزه تنها نیست، اجرای اردوهای پزشکی در شهرستان‌های ریگان، فهرج، نرماشیر، بم و رفسنجان از دیگر برنامه‌های این روز است. 

 

فرمانده سپاه ثاراالله کرمان ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای حقوقدان استان در شهرستان راور، پویش ۱۰۰۰ ختم قرآن به نیابت حاج قاسم تا هفته مقاومت و اختتامیه رویداد بین‌المللی مقتدر مظلوم، پایان بخش برنامه‌های هفته بسیج در روز پنجشنبه خواهد بود. 

 

وی روز جمعه را بسیج، ایمان، بصیرت و انتظار عنوان کرد و گفت: آغازگر این روز با قرائت دعای ندبه با حضور سخنرانان مطرح کشوری، است و با اجتماع بزرگ دختران حاج‌قاسم به اوج خواهد رسید.

 

سردار نظری ادامه داد: همایش پیاده‌روی خانوادگی منتظران ظهور برگزار خواهد شد و در کنار آن برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی، توأم با برپایی میز خدمت جهادی در نماز جمعه و توزیع جهیزیه در شهرستان رودبار، اجرای اردوهای جهادی پزشکی این روز به پایان خواهد رسید. 

 

فرمانده سپاه ثاراالله کرمان بسیج جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر را عنوان روز شنبه مطرح کرد و گفت: در این روز بزرگداشت‌ شخصیت‌های علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

 

وی افتتاح مدرسه مجازی، توزیع بسته‌های ورزشی در مناطق محروم و در شهر کرمان، افتتاح پروژه آبرسانی در شهرستان جیرفت، برپایی نمایشگاه‌های ابداعات و اختراعات بسیجیان در شهرستان جیرفت را از دیگر برنامه‌های روز یکشنبه بر شمرد و گفت: برگزاری همایش صلح یاران، افتتاحیه پروژهای عمرانی و سازندگی در شهرستان فهرج اجتماع زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی پایان‌بخش این روز است.

 

سردار نظری به عنوان روز یکشنبه، بسیج دفاع امنیت اقتدار اشاره کرد و گفت: دیدار بسیجیان با ولی امر مسلمین در این روز رقم خواهد خورد که همزمان این برنامه به صورت آنلاین با حضور بسیجیان در سطح استان نمایش داده می‌شود. 

 

وی به آخرین برنامه‌های این روز اشاره و خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب و اثر فاخر دفاع مقدس، اختتامیه جشنواره شعر، کمک‌ مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی، پویش سراسری هر پایگاه یک کمک مومنانه، پویش سراسری هر پایگاه یک کمک مومنانه، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان و برگزار شب شعر آئینی با رنگ و بوی غزه در سراسر استان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.

 

فرمانده سپاه ثاراالله استان کرمان بیان کرد: سپاه ۱۴۰ کیلومتر سیل‌بند در جیرفت ایجاد کرده ‌و تا حدودی از سیل در جنوب خیالمان راحت شده است ضمن اینکه دولت توان کمی دارد و با منابع و اعتبارات محدود دولت نمی‌شود فقط از دولت خواست. 

 

سردار نظری ادامه داد: ۴٠ کیلومتر ارتش زیرسازی و ۷٠ کیلومتر هم سپاه با گروه‌های جهادی، حضور مردم و سرمایه خیران، سایه سیل را از دوش مردم جنوب برداشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۳۰۰ روستا هم برای آب‌رسانی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: بسیج یعنی نیروی مومن پا به کار جوان است که حل همه بحران‌ها را بر عهده دارد کما اینکه در اغتشاشات شاهد این موضوع بودیم و بسیج این قائله را ختم کرد. 

 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از