حالت تاریک
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

5 درصد از کل تعاونی‌های کشور در کرمان مستقرند

5 درصد از کل تعاونی‌های کشور در کرمان مستقرند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان گفت: ۵ هزار و ۸۵۶ تعاونی در سطح استان کرمان فعال هستند که بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.


به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمام هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان ظهر امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و جمعی از مسئولان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار و از ۱۱ تعاونی برتر و سه تعاونی شایسته استان کرمان تجلیل شد که از این تعداد ۲ تعاونی حائز رتبه برتر در سطح ملی شد.

مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در ابتدای این مراسم به وضعیت فلسطین و طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: در شرایطی هستیم که سربازان حاج قاسم در قدس شریف در حال جانفشانی برای از جا برکندن غده منحوس و سرطانی رژیم غاصب و جعلی صهیونیسم هستند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه مستکبران بر حوزه تعاون هم اثر گذاشته است، اظهار کرد: امیدوار هستیم با برچیده شدن غده سرطانی اسرائیل  توسط گروه‌های مقاومت هرچه سریعتر ریشه این ظلم‌ها از جهان برداشته شود و تأثیرات ظلم آنان بر اقتصاد ممالک اسلامی از بین بردود.


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تأکید کرد: اقتصاد در سه حوزه دولتی، خصوصی و تعاونی خلاصه شده است گرچه وجود هرسه این نوع اقتصاد لازم است اما در بخش دولتی آسیب‌های مشهودی وجود دارد و حوزه خصوصی هم گرچه موفق است اما این بخش هم دور از اسیب نیست اما اقتصادی که بر پایه شرکت‌تعاونی‌های مردم نهاد شکل می‌گیرد دچار آسیب نمی‌شود.


مصباح با بیان اینکه مردمی‌سازی اقتصاد از برنامه‌های جدی دولت است که تعاونی‌ها نقش مهمی در اجرای آن دارند، افزود: چهارچوب مردمی‌سازی اقتصادی برحوزه تعاونی‌ها استوار است و بستر بسیار مناسبی برای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد است.

وی در تشریح چگونی انتخاب شرکت‌تعاونی‌های برتر گفت: در گذشته به صورت دستی و بازرسی‌های حضوری و بعد انتخاب صورت می‌گرفت اما طی دوسال اخیر تعاونی‌ها از طریق سامانه جامع تعاون کشور ثبت‌نام و مستندات خود را بارگذاری می‌کنند که بعد از امتیازبندی در رقابت ملی و استانی قرار می‌گیرند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال در جمع ۱۴ تعاونی برتر کشور ۲ تعاونی از استان کرمان بوده است، افزود: امروز در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان از ۹ تعاونی برتر، ۲ تعاونی ملی و ۳ تعاونی شایسته تقدیر، تجلیل شد.


مصباح با بیان اینکه ۵ هزار و ۸۵۶ تعاونی در سطح استان کرمان فعال است که بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند، ادامه داد: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در تعاونی‌های استان کرمان به صورت مستقیم شاغل هستند که در ۳ شهرستان جیرفت، کرمان و بافت بیشترین اشتغال توسط تعاونی‌هاست.


وی به میزان ارزش ارزی تعاونی‌های استان اشاره کرد و گفت: استان کرمان رتبه سوم را در این عرصه داشته است و عملا ۵ درصد از تعاونی‌ها کشور در استان کرمان وجود دارند که با تمام سختی‌ها  و گرفتاری‌های موجود همچنان مقاوم ایستاده‌اند.


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالاترین صادرات محصولات در سطح کشور در حوزه تعاونی‌ها از شرکت‌های تعاونی استان کرمان بوده است، گفت: امسال ۲۵ درصد مجموع تسهیلات استان کرمان در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ به شرکت‌های تعاونی پرداخت می‌شود که امیدوار هستیم این تسهیلات جذب شود.

مصباح در پایان خاطر نشان کرد: خط اعتباری 2هزار و 3 هزار میلیاردی را در شعب بانک رسالت ایجاد کرده‌ایم که شرکت‌تعاونی‌ها  می‌توانند برای رفع مشکلات مالی و سرمایه در گردش درخواست تسهیلات خود را ارائه کنند.


انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از